Προβλήματα κάλυψης με πτητικά μέσα των βάσεων του ΕΚΑΒ στη Σύρο και στο Άκτιο, παρατηρούνται τους τελευταίους δύο μήνες. Λόγω της αυξημένης ζήτησης για αεροδιακομιδές, η μειωμένη διάθεση ελικοπτέρων αυξάνει τον κίνδυνο για τους βαριά πάσχοντες.

Τα παραπάνω καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, ο Μιχάλης Γιαννάκος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας εργαζομένων στα νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).

Όπως αναφέρει, ο ρόλος των αεροδιακομιδών από το ΕΚΑΒ και τις Ένοπλες Δυνάμεις είναι πολύ κρίσιμος για το ΕΣΥ, διότι τα νησιά αντιμετωπίζουν διαχρονικά σοβαρά προβλήματα στη στελέχωση των υγειονομικών μονάδων και του ΕΚΑΒ.

Τα σοβαρά περιστατικά δεν καλύπτονται στα υποστελεχωμένα νοσοκομεία και διακομίζονται κυρίως στην Αττική και σε άλλα νοσηλευτικά ιδρύματα της ηπειρωτικής χώρας. Το 2022, πραγματοποιήθηκαν περίπου 2.100 πτήσεις από τις Βάσεις του ΕΚΑΒ σε Ελευσίνα, Σύρο, Ρόδο και Άκτιο, σε σύνολο 4.500 διακομιδών (με ιπτάμενα και πλωτά μέσα) κατ' έτος.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννάκο, το τελευταίο δίμηνο καταγράφονται  μεγάλες καθυστερήσεις στις διακομιδές από τη βάση ΕΚΑΒ Σύρου, καθώς η Αεροπορία Στρατού δεν διαθέτει πτητικά μέσα, αν και έχει αναλάβει - με μνημόνιο συνεργασίας - τη συνεχή διάθεση ελικοπτέρου.

Το συγκεκριμένο ελικόπτερο εκτελούσε αεροδιακομιδές από Σύρο προς Αθήνα και από τα λοιπά νησιά των Κυκλάδων προς τη Σύρο. Κατά τη διάρκεια των δύο αυτών μηνών, τα περιστατικά που χρειάστηκαν αεροδιακομιδή, εξυπηρετήθηκαν από άλλες πτητικές βάσεις, όπως αυτή της Ελευσίνας.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ τονίζει πως παρόμοια είναι η κατάσταση στη βάση Ακτίου, η οποία - τις μισές περίπου μέρες - είναι χωρίς πτητικό μέσο.

Το συγκεκριμένο ελικόπτερο εκτελούσε αεροδιακομιδές από τα νησιά του Ιονίου σε μεγάλα νοσοκομεία, ενώ κατά την διάρκεια της απουσίας του, τα περιστατικά που χρειάστηκαν αεροδιακομιδή, εξυπηρετήθηκαν από άλλες πτητικές βάσεις, όπως αυτή της Ελευσίνας.

"Η δυνατότητα που είχαμε να καλύπτουμε τα μεγάλα κενά του ΕΣΥ στη νησιωτική επικράτεια με τις αεροδιαομιδές των επειγόντων περιστατικών σε σύντομο χρονικό διάστημα, φαίνεται ότι σιγά - σιγά χάνεται", εκτιμά ο κ. Γιαννάκος, για να σημειώσει:

"Οι μεγάλες καθυστερήσεις στη διάθεση πτητικού μέσου, καθώς απαιτείται πολύτιμος χρόνος να ξεκινήσει από την Ελευσίνα ή τα Μέγαρα για να φτάσει στο προορισμό του, ενέχει κινδύνους για την ζωή των ασθενών. Δημιουργούνται όμως και προβλήματα στην στελέχωση των βάσεων, καθώς το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ αναγκάζεται να παραμείνει στα σημεία ανταπόκρισης μέχρι να βρει τρόπο να επιστρέψει στις βάσεις της Σύρου η του Ακτίου. Δηλαδή, ξεκινάει το ελικόπτερο από την Ελευσίνα, πάει στην Σύρο ή άλλο νησί του Αιγαίου να παραλάβει τον ασθενή με το πλήρωμα του ΕΚΑΒ, προκειμένου να το διακομίσει σε νοσοκομείο της Αττικής και το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ γυρίζει την επόμενη ημέρα με πλοίο της γραμμής για την Σύρο. Το ίδιο συμβαίνει και στο Άκτιο όταν δεν υπάρχει κάλυψη με ελικόπτερο".

Δημ.Κ.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μ. Εβδομάδα και Πάσχα: Οι διατροφικές ιδιαιτερότητες ανθρώπων με διαβήτη
Νέα μορφή mpox με ευκολότερη μετάδοση εντοπίστηκε στο Κογκό
Σε τροχιά υλοποίησης το έργο για το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Μακρύ Γιαλού