Η γυροειδής αλωπεκία δεν είναι μια ασθένεια που σας κάνει να αρρωστήσετε με την παραδοσιακή έννοια. Η απώλεια κομματιών των μαλλιών σας δεν θα συντομεύσει τη ζωή σας ούτε θα δυσκολέψει το περπάτημα ή την ομιλία. Η κατάσταση δεν προκαλεί σωματικό πόνο.

Αλλά η αυτοάνοση διαταραχή μπορεί να είναι καταστροφική και ακόμη και εξουθενωτική με τον δικό της τρόπο. Μπορεί να τροφοδοτήσει την κατάθλιψη και το άγχος και να οδηγήσει σε κοινωνική απομόνωση και απουσίες από την εργασία ή το σχολείο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαχείριση της γυροειδούς αλωπεκίας σας και η πρακτική της αυτοφροντίδας είναι σημαντική. Φαινομενικά μικρά πράγματα που κάνετε μέρα με τη μέρα - όπως το πώς βουρτσίζετε τα μαλλιά σας - μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Αυτές είναι μερικές συμβουλές για να κάνετε την ζωή με αλωπεκία πιο εύκολη.

Η γυροειδής αλωπεκία δεν υποχωρεί απλώς και δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία για τη νόσο. Οι εγκεκριμένες θεραπείες για την πάθηση μπορεί να σας βοηθήσουν να ελαχιστοποιήσετε τα συμπτώματα, αλλά δεν αποτελούν μόνιμη λύση. Υπάρχουν βήματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τις εξάρσεις και τις επιπτώσεις τους. Εδώ είναι μερικοί τομείς όπου μπορείτε να κάνετε αλλαγές.

Εξασκηθείτε στη φροντίδα των μαλλιών

Η ρουτίνα περιποίησης των μαλλιών σας μπορεί να κάνει τη διαφορά όταν πρόκειται για την έκταση της τριχόπτωσης από την γυροειδή αλωπεκία. Αυτές είναι μερικές οδηγίες:
Βουρτσίστε απαλά: Η χρήση μιας βούρτσας με μαλακές τρίχες ή μια χτένα με φαρδιά δόντια μπορεί να ελαχιστοποιήσει το τράβηγμα.
Συνεχίστε το λούσιμο: Μην σταματήσετε να πλένετε τα μαλλιά σας επειδή ανησυχείτε για την τριχόπτωση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιτυρίδα και άλλα προβλήματα που μερικές φορές μπορεί να επιδεινώσουν την γυροειδή αλωπεκία.
Κρατήστε τη θερμότητα χαμηλά: Αν χρησιμοποιείτε πιστολάκι μαλλιών, διατηρήστε το σε μέτρια ή χαμηλότερη θερμοκρασία για να αποφύγετε την υπερβολική θερμότητα στα μαλλιά σας. Το σίδερο ισιώματος επίσης μπορεί να βλάψει τα μαλλιά σας.

Χρησιμοποιήστε αντηλιακή προστασία

Είναι πολύ σημαντικό να είστε προσεκτικοί στον ήλιο αν έχετε κάποια απώλεια μαλλιών. Μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας με:
Εφαρμογή αντηλιακού σε εκτεθειμένες περιοχές: Ένα αντηλιακό με βάση το gel λειτουργεί καλά σε φαλακρά σημεία στα μαλλιά δεδομένου του πόσο γρήγορα στεγνώνει όταν εφαρμόζεται. Επιλέξτε αντηλιακό με τουλάχιστον 30 SPF και εφαρμόστε ξανά τακτικά όταν είστε έξω για ώρες.
Φορέστε καπέλο: Καλύψτε το κεφάλι σας με ένα καπέλο, ιδανικά ένα με φαρδύ γείσο για να ρίχνετε προστατευτική σκιά στα αυτιά, τη μύτη και στο λαιμό σας. Αποφύγετε τα καπέλα με πλέγμα ή ανοίγματα.

Προφυλαχθείτε από το κρύο

Τα μαλλιά παρέχουν ζεστασιά και μόνωση για το κεφάλι σας. Αν η γυροειδής αλωπεκία αφήσει μερικά γυμνά σημεία στο κεφάλι σας, όπως είναι λογικό θα κρυώνετε πιο εύκολα. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι πρέπει να φοράτε σκουφί από το φθινόπωρο σε αντίθεση με το να περιμένετε μέχρι τους χειμερινούς μήνες.

Προσαρμογή σε άλλη τριχόπτωση

Η γυροειδής αλωπεκία μπορεί να επηρεάσει περισσότερο από τις τρίχες στο κεφάλι σας. Μπορεί επίσης να στοχεύσει τρίχες οπουδήποτε στο σώμα σας, οδηγώντας σε απώλεια φρυδιών, βλεφαρίδων και τριχών στη μύτη, με ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο επιπλοκών. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε την τριχόπτωση σε άλλες περιοχές εκτός από την κορυφή του κεφαλιού σας:

Απώλεια φρυδιών

Τα φρύδια δεν είναι απλώς μια διακοσμητική πινελιά πάνω από τα μάτια. Βοηθούν τον ιδρώτα, το νερό ή την σκόνη να μην κυλήσει στο μέτωπό σας και στα μάτια σας. Αν χάσετε τα φρύδια σας, οι ειδικοί προτίνουν να φοράτε καπέλο, κεφαλόδεσμο ή μπαντάνα για να απορροφάτε τον ιδρώτα και το νερό.

Απώλεια βλεφαρίδων

Αν και οι βλεφαρίδες είναι από τις πιο κοντές τρίχες στο σώμα σας, έχουν μια σημαντική δουλειά: Προστατεύουν τα μάτια σας εμποδίζοντας τη βρωμιά και τα σκονισμένα υπολείμματα που βρίσκονται γύρω από την ευαίσθητη αυτή περιοχή. Το να φοράτε γυαλιά ηλίου μπορεί να σας βοηθήσει να «γεμίσετε το κενό» και να προστατεύσετε τα μάτια σας. Αν τα μάτια σας ερεθίζονται, φροντίστε να έχετε πάντα διαθέσιμες οφθαλμικές σταγόνες (όπως τεχνητά δάκρυα) για να καταπραΰνουν οποιαδήποτε ενόχληση και να μειώσουν την ερυθρότητα.

Τριχόπτωση στη μύτη

Η απώλεια τριχών από τη μύτη μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα συμπτώματα αλλεργίας, λοιμώξεις και ξηρότητα που προκαλεί αιμορραγία. Το να καλύπτετε τη μύτη σας (όπως φορώντας μάσκα) μπορεί να μειώσει τα υπολείμματα που εισέρχονται στα ρουθούνια σας. Για να καταπολεμήσετε την ξηρότητα, η λειτουργία ενός υγραντήρα το βράδυ ενώ κοιμάστε μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε την υγρασία.

Διαχειριστείτε το άγχος

Η ξαφνική απώλεια μαλλιών από την γυροειδή αλωπεκία μπορεί να είναι πολύ αγχωτική – και το άγχος δεν είναι φίλος του ανοσοποιητικού σας συστήματος,. Η επίδραση που έχει στο σώμα σας μπορεί να κάνει πιο δύσκολη την ανάκαμψη από μια έξαρση. Η διαχείριση του στρες που προκαλείται από την γυροειδή αλωπεκία είναι πολύ σημαντική, τόσο για την ποιότητα ζωής σας όσο και για την αντιμετώπιση της νόσου.

Διαχειριστείτε τις αλλεργίες σας

Οι εποχιακές αλλεργίες μπορεί να προκαλέσουν γυροειδή αλωπεκία. Η διαχείριση των αλλεργιών σας και η λήψη αντιισταμινικών είναι πολύ σημαντική.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ποιες χώρες θεωρούνται κορυφαίες στον ιατρικό τουρισμό
Απειλή για εγκύους και νεογνά η αύξηση της θερμοκρασίας [ελληνική μελέτη]
Οι υγειονομικοί συμμετέχουν στην πανελλαδική απεργία της Τετάρτης