Ο «απογαλακτισμός» στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας αναφέρεται στην κρίσιμη διαδικασία σταδιακής αποδέσμευσης του ασθενή από τον αναπνευστήρα (μηχανικό αερισμό) με στόχο την ανάκτηση της αυτόνομης αναπνοής. Πρόκειται για καθοριστικό στάδιο καθώς επηρεάζει τόσο τη διάρκεια παραμονής του ασθενούς στη ΜΕΘ όσο και την πορεία της αποκατάστασής του.
Καινοτόμος μέθοδος, που εφαρμόζεται εδώ και ένα έτος στη Β ΜΕΘ του νοσοκομείου «Γ.Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης, προβλέπει ειδική τεχνική για τη γρήγορη αποδέσμευση του ασθενή, συμβάλλοντας στη γρήγορη ανάρρωση, στη μείωση του κινδύνου επιπλοκών στη λειτουργία του αναπνευστικού διαφράγματος, και στην αύξηση της επιβίωσης του ασθενή.
Τα πρώτα αποτελέσματα της εφαρμογής της μεθόδου θα παρουσιαστούν σε ημερίδα με θέμα «Καινοτόμες μέθοδοι απογαλακτισμού των ΜΕΘ» που θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σάββατο, 27 Ιουνίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την υιοθέτησή της.
«Οι ασθενείς που νοσηλεύονται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας συχνά χρήζουν αναπνευστικής υποστήριξης πολλών ημερών-εβδομάδων (Prolonged Medical Ventilation). Ακόμη και μετά τη σταθεροποίηση της κατάστασης τους ο κίνδυνος δυσλειτουργίας του αναπνευστικού διαφράγματος είναι εξαιρετικά υψηλός με αποτέλεσμα την παράταση παραμονής αυτών σε μηχανική αναπνευστική υποστήριξη», αναφέρει σχετικά ανακοίνωση του νοσοκομείου, προσθέτοντας πως «η χρήση μεθόδων έγκαιρης και γρήγορης αποδέσμευσης των ασθενών από το μηχανικό αερισμό καθίσταται επιτακτική κυρίως λόγω σημαντικής αύξησης του προσδόκιμου επιβίωσης και λόγω μείωσης χρόνου παραμονής στη Μονάδα».
Τα πρώτα συμπεράσματα της εφαρμογής θα παρουσιάσει στην ημερίδα η Επιμελήτρια Α στη Β Μεθ, Σοφία Παπότη, ενώ ο πρώην συντονιστής διευθυντής της Μονάδας, Νικόλαος Καπραβέλος, θα μιλήσει με θέμα «Μηχανικός αερισμός και διάφραγμα, τι πρέπει να γνωρίζουμε». Στην ημερίδα θα προεδρεύσουν ο πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, καθηγητής Ορθοπαιδικής στο ΑΠΘ, Παναγιώτης Γκιβίσης και η συντονίστρια διευθύντρια της Β ΜΕΘ, Χριστίνα Ιασωνίδου.
Η Διοίκηση του Νοσοκομείου στηρίζει έμπρακτα την πρωτοβουλία αυτή που προάγει την αναβάθμιση της νοσηλείας στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας μέσα από την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων προς όφελος του ασθενή.
Προσθέστε το iatronet.gr στο DiscoverΕιδήσεις υγείας σήμερα
Η ανακάλυψη 3 υποτύπων σοβαρής πνευμονίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξατομικευμένες αγωγές
Συνάντηση του καθηγητή Sir Michael Gideon Marmot CH με τον Πρόεδρο του ΙΣΑ Γ. Πατούλη
Η ερώτηση που αποκαλύπτει αν το σώμα ξεκουράζεται επαρκώς [μελέτη]