Η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για όλους, αλλά ορισμένα τρόφιμα προτείνονται ιδιαίτερα στις γυναίκες καθώς τις βοηθούν σε εκείνα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν συχνά - όπως  τα εύθραυστα οστά, η εγκυμοσύνη και ο καρκίνος του μαστού, για να αναφέρουμε μερικά. Αυτές οι  "σούπερ τροφές'' είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά (συχνά πάνω από ένα!) τα οποία θα σας βοηθήσουν να προστατεύσετε το σώμα σας και να το διατηρήσετε υγιές, ακόμα και όταν γερνάτε.

Edamame

Αυτά τα νόστιμα φασόλια σόγιας είναι γεμάτα από φυτικές ίνες, καλά λιπαρά και ενώσεις τύπου οιστρογόνων που ονομάζονται ισοφλαβόνες. Οι ισοφλαβόνες είναι ιδιαίτερα θρεπτικές για τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση. Για παράδειγμα, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εξάψεων. (Εάν έχετε περάσει καρκίνο του μαστού, ίσως να θέλετε να τα αποφύγετε.)

Λαχανίδα

Αυτά τα πράσινα φύλλα είναι γεμάτα με βιταμίνη Κ, η οποία λειτουργεί καλά με ασβέστιο και τη βιταμίνη D για να κρατήσει τα οστά σας ισχυρά και υγιή. Μια μερίδα έχει περισσότερο από το 20% των καθημερινών συνιστώμενων ποσοτήτων βιταμινών Α και C.

Σπαράγγια

Θέλετε έναν άλλο τρόπο να αποκτήσετε βιταμίνη Κ για την διατήρηση της ποιότητας των οστών σας; Τα σπαράγγια μπορούν να σας καλύψουν. Μόλις λίγα σπαράγγια  και έχετε εξασφαλίσει το ένα τρίτο της ποσότητας που χρειάζεστε για την ημέρα. Είναι επίσης γεμάτο με φυλλικό οξύ, το οποίο βοηθά στην πρόληψη των γενετικών ανωμαλιών, όπως η δισχιδής ράχη.

Φασόλια

Έχουν πολλές πρωτεΐνες, χωρίς το λίπος (και συχνά το κόστος) που έρχεται με το κρέας, και υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή σας πίεση, το σάκχαρο του αίματος και τον καρδιακό ρυθμό - όλα αυτά που μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις, το Νο 1 δολοφόνο των γυναικών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Γκρέιπφρουτ

Όλα για τα «φλαβονοειδή». Τα φλαβονοειδή  συμβάλλουν στη μείωση της πιθανότητας ορισμένων τύπων εγκεφαλικών επεισοδίων στις γυναίκες και μπορούν επίσης να βοηθήσουν την καρδιά. (Τα πορτοκάλια βοηθούν επίσης, αλλά το γκρέιπ φρουτ έχει λιγότερη ζάχαρη.) Το γκρέιπφρουτ μπορεί να μη συνδυάζεται με τα φάρμακά σας, για αυτό συμβουλευτείτε τον γιατρό σας προτού το προσθέσετε στο μενού.

Μούρα και κεράσια

Δεν είναι απλώς φρούτα με όμορφα χρώματα: ροζ ... και μωβ, κόκκινο και μπλε. Αυτά τα φρούτα έχουν φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να προστατεύσουν τα υγιή κύτταρα από βλάβες. Τα μούρα βοηθούν να κρατάτε τον εγκέφαλό σας πιο υγιή καθώς γερνάτε. Επιπλέον, χρειάζεστε τη βιταμίνη C για να δημιουργήσετε κολλαγόνο, την πρωτεΐνη που κρατά το δέρμα σας σταθερό και απαλό.

Παπάγια

Το κόκκινο-πορτοκαλί χρώμα του προέρχεται από τη βήτα καροτίνη (ίδια ουσία που βρίσκεται στα καρότα) και λυκοπένιο (επίσης σε ντομάτες και καρπούζι). Το λυκοπένιο μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του τραχήλου της μήτρας και του μαστού. Είναι επίσης αντιοξειδωτικό και διατηρεί τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση σε υγιή επίπεδα για να την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Απλό, χαμηλό σε λιπαρά γιαούρτι

Χρειάζεστε περισσότερο ασβέστιο όταν είστε πάνω από 50. Το γιαούρτι θα σας δώσει περισσότερο από το ένα τρίτο του ασβεστίου που χρειάζεστε κάθε ημέρα. Αναζητήστε ένα που να είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνη D, για να βοηθήσετε το σώμα σας να απορροφήσει καλύτερα το ασβέστιο.

Σαρδέλες

Αυτά τα μικρά ψαράκια είναι γεμάτα με υγιή λιπαρά οξέα, βιταμίνη D και ασβέστιο. Τα ωμέγα-3 λιπαρά τους μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα του μητρικού γάλακτος και οι σαρδέλες είναι καλές για τα μωρά των οποίων οι μητέρες τους έτρωγαν σαρδέλες ενώ ήταν έγκυες. Έχουν επίσης λιγότερο υδράργυρο από τα περισσότερα άλλα ψάρια.

Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος περιέχει ίνες καθώς και λιγνάνες, ενώσεις φυτών που δρουν όπως τα οιστρογόνα. Αυτά μπορεί να σας βοηθήσουν να μειώσετε τον κίνδυνο για κάποιους καρκίνους, συμπεριλαμβανομένων του καρκίνου του μαστού. Ο λιναρόσπορος είναι μία πολύ καλή πηγή για να πάρετε τα ωμέγα-3 που χρειάζεστε, αλλά δεν περιέχει εκείνα τα συστατικά που βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου. Συζητήστε το με τον γιατρό σας πριν προσθέσετε λιναρόσπορο στη διατροφή σας- μπορεί να επηρεάσει το πόσο καλά λειτουργούν κάποια φάρμακα.