Αυτό που τρώτε, επηρεάζει το βάρος σας και, η παχυσαρκία αυξάνει τις πιθανότητές σας για καρκίνο του μαστού. Εάν έχετε ήδη την ασθένεια, τα παραπάνω κιλά μπορεί επίσης να επιβαρύνουν την κατάσταση ή να βοηθήσουν στο να επιστρέψει ο καρκίνος. Εάν επιλέξετε μια υγιεινή διατροφή - μία πλούσια σε λαχανικά, ολόκληρα δημητριακά, κοτόπουλο και ψάρι – μπορεί να έχει η υγεία σας πολύ καλύτερη έκβαση μετά από καρκίνο του μαστού. Οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι αν αυτό αληθεύει, αλλά τα μακροπρόθεσμα οφέλη δεν αμφισβητούνται.

Θα πρέπει να παραλείψετε τη ζάχαρη;

Η ιδέα ότι τα γλυκά "τροφοδοτούν τον καρκίνο" έχει περάσει εδώ και πολύ καιρό. Η αλήθεια είναι πιο περίπλοκη. Μια κουταλιά στον καφέ σας, δεν θα κάνει άμεσα τα καρκινικά κύτταρα να αναπτυχθούν γρηγορότερα. Αλλά είναι ακόμα σοφό να προσέχετε πόση ζάχαρη προσθέτετε στη διατροφή σας. Πολλή ζάχαρη σε τακτική βάση, μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία και άλλες καταστάσεις που αυξάνουν τις πιθανότητες καρκίνου.

Τρώτε περισσότερα φυσικά προϊόντα

Εάν τρώτε περισσότερα φυτικά τρόφιμα, μπορείτε να μειώσετε τις πιθανότητές σας να πάθετε καρκίνο του μαστού. Οι ερευνητές λένε ότι αυτή η στρατηγική μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τους πιο επιθετικούς τύπους όγκων. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι μιας διατροφής που θα σας βοηθήσει να ελέγξετε το βάρος σας, το οποίο είναι το κλειδί για την αποκατάσταση μετά τον καρκίνο του μαστού.

Φάτε ολόκληρους σπόρους

Όταν προσθέτετε μη επεξεργασμένο σιτάρι, σίκαλη, βρώμη, καλαμπόκι, βύνη, ρύζι και κριθάρι στη διατροφή σας, μπορεί να έχετε λιγότερες πιθανότητες να πάθετε καρκίνο του μαστού. Αυτά τα τρόφιμα έχουν θρεπτικά συστατικά που ονομάζονται φυτοχημικά τα οποία μπορεί να μειώσουν τις πιθανότητες επιστροφής του. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις - και οι επιζώντες έχουν υψηλότερες πιθανότητες, εν μέρει επειδή μερικές θεραπείες μπορεί να βλάψουν την καρδιά.

Είναι τα όρια εκτός ορίου για το αλκοόλ;

Η σχέση μεταξύ αλκοόλ και καρκίνου του μαστού είναι περίεργη. Η μπύρα, το κρασί και το δυνατό αλκοόλ αυξάνουν τα οιστρογόνα στο σώμα, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για τους όγκους που είναι ευαίσθητοι στην ορμόνη αυτή. Ορισμένες μελέτες αναφέρουν ότι οι επιζώντες που έχουν περισσότερα από ένα ή δύο ποτά την εβδομάδα έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιστρέψουν στον καρκίνο, ενώ άλλες έρευνες αναφέρουν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι καλή για εσάς. Τα αποτελέσματα ποικίλλουν, αλλά ένα ποτήρι πού και πού δε θα σας βλάψει.

Είναι καλύτερα τα οργανικά τρόφιμα;

Αυτές οι τροφές καλλιεργούνται χωρίς φυτοφάρμακα ή ζιζανιοκτόνα. Μια δημοσιευμένη γαλλική μελέτη βρήκε μια σύνδεση μεταξύ αυτών των προϊόντων και χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο. Αλλά το ζήτημα δεν έχει διευθετηθεί. Το πιο σημαντικό πράγμα, και οι επιστήμονες συμφωνούν, είναι να τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά και να τα πλένετε προσεκτικά, για να αφαιρεθούν τα κατάλοιπα οποιωνδήποτε χημικών ουσιών.

Αλήθειες για το λίπος

Ορισμένες μελέτες αναφέρουν ότι μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην ανάπτυξη όγκων του μαστού, αλλά η έρευνα δεν είναι καθόλου σαφής. Το καλύτερο στοίχημά σας είναι να περιορίσετε τα κορεσμένα λίπη και τα trans-λίπη - τα οποία είναι σε τρόφιμα όπως το βόειο κρέας, το βούτυρο, το τυρί, το παγωτό, τα τηγανισμένα τρόφιμα και τα εμπορικά ψημένα προϊόντα. Όταν πρόκειται για πρωτεΐνες, προτιμήστε τα άπαχα είδη, όπως τα ψάρια και το κοτόπουλο.

Εστιάστε στις ίνες

Θα τις πάρετε φυσικά αν τρώτε πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και όσπρια. Είναι καλό για τη γενικότερη υγεία σας, ειδικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, την καρδιά και το πεπτικό σας σύστημα. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι αυτός ο τύπος διατροφής μπορεί να μειώσει τις πιθανότητές για καρκίνο του μαστού. Ειδικότερα, μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από έναν επιθετικό τύπο όγκου.

Βιταμίνη D

Οι μελέτες δείχνουν τη σχέση μεταξύ των χαμηλών επιπέδων αυτού του θρεπτικού συστατικού και των υψηλότερων πιθανών επιπέδων καρκίνου του μαστού. Μπορεί επίσης να διαδραματίσει κάποιο ρόλο στην ανάπτυξη των όγκων. Προσθέστε στη διατροφή σας  σολομό, στρείδια, ρέγγα, σκουμπρί και σαρδέλες. Μπορείτε επίσης και γάλα, γιαούρτι και χυμό πορτοκάλι.

Φλαβονοειδή

Αυτές οι χημικές ουσίες που βρίσκονται σε ορισμένα φυτά, συνδέονται με χαμηλότερες πιθανότητες καρκίνου του μαστού. Τα στοιχεία είναι περισσότερα για δύο συγκεκριμένους τύπους, φλαβονόλες και φλανόνες, ειδικά για τις γυναίκες που έχουν περάσει από την εμμηνόπαυση. Μπορείτε να βρείτε φλαβονόλες από τα κρεμμύδια, το μπρόκολο και τσάι. Οι φλαβονόλες βρίσκονται στον μαϊντανό, το σέλινο όπως και στα ποτά με χαμομήλι.

Καροτενοειδή

Αυτός είναι ένας άλλος τύπος φυτοχημικής ουσίας σε φυτικά τρόφιμα που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού. Μπορείτε να τα βρείτε στα πορτοκαλί, κίτρινα και σκούρα πράσινα λαχανικά και φρούτα. Συμπεριλάβετε περισσότερα καρότα, κολοκύθες, σπανάκι, λάχανο, γλυκοπατάτες και πεπόνι στη διατροφή σας.

Φαινολικές ενώσεις

Μελέτες δείχνουν ότι αυτοί οι τύποι χημικών ουσιών μπορεί να μειώσουν τις πιθανότητές σας για καρκίνο του μαστού και σε ορισμένες περιπτώσεις να επιβραδύνουν την ανάπτυξη όγκων. Προσθέστε περισσότερες στη διατροφή σας με τη μορφή σκόρδου, πράσινου τσαγιού, σόγιας και λιναρόσπορου. Τα φρούτα και τα λαχανικά που τις περιέχουν, είναι: μπρόκολο, λάχανο, ντομάτα, μελιτζάνα, αγγούρι και καρπούζι.

Συμπληρώματα προς αποφυγή

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν φυσικές θεραπείες που ισχυρίζονται ότι θεραπεύουν καρκίνο του μαστού και άλλα προβλήματα υγείας. Μερικές από αυτές όμως περιέχουν συστατικά που θα έπρεπε κανονικά να αποφεύγετε. Τα πιο σημαντικά είναι: το κόκκινο τριφύλλι, η λυγαριά, το νυχτολούλουδο, dong quai και η γλυκόριζα.