Το ότι γερνάμε όλοι μας, είναι αναπόφευκτο. Ο χρόνος δεν σταματά το ταξίδι του και εμείς βρισκόμαστε εδώ για όσο καιρό βρισκόμαστε. Το πώς αισθανόμαστε και δείχνουμε, όμως, είναι και δική μας ευθύνη.

Σίγουρα, περιβαλλοντικοί παράγοντες παίζουν ρόλο στο πόσο γρήγορα γερνά ο οργανισμός μας, και υπάρχουν και κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάσταση - φτώχεια, τις περισσότερες φορές, επειδή η υγεία δυστυχώς είναι πολυτέλεια για πολλούς συνανθρώπους μας. Μέσα σε όλο αυτό το χάος, όμως, δεν γίνεται να ξεχνάμε και ότι το σώμα μας και το μέσα του είναι και δική μας ευθύνη.

Η διατροφή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο πόσο γερασμένοι νιώθουμε (και δείχνουμε), καθώς υπάρχουν τροφές που όχι μόνο δεν μας προσφέρουν τα απαραίτητα συστατικά για να είμαστε υγιείς, αλλά κάνουν και περισσότερο κακό στα κύτταρά μας. Ας δούμε μερικά παραδείγματα.

Λευκό ψωμί και ζυμαρικά

Αυτά τα δύο είναι από τα χειρότερα, αλλά δυστυχώς από τα πιο πανταχού παρόντα πράγματα στη διατροφή μας. Δεν υπάρχει σπίτι χωρίς δύο πακέτα μακαρόνια στο ντουλάπι, για παν ενδεχόμενο, και το ψωμί παίζει μεγάλο ρόλο στην καθημερινότητά μας. Τα μακαρόνια είναι ό,τι πιο εύκολο να μαγειρευτούν και βολεύουν πολύ, αλλά η αλήθεια είναι πως διατροφικά δεν μας προσφέρουν τίποτα περισσότερο από κενές θερμίδες και απλούς υδατάνθρακες. Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης είναι μια πιο υγιεινή επιλογή, ειδικά αν είναι φτιαγμένα από άλλα υλικά, όπως φακές ή κινόα. Για μια ακόμα πιο υγιεινή εναλλακτική, αγοράστε ένα εργαλείο που κόβει σε σπιράλ τα λαχανικά, και φτιάξτε νουντλς λαχανικών.

Επεξεργασμένα κρέατα

Αλλαντικά, κορν-μπιφ και λουκάνικα, δηλαδή. Το κόκκινο κρέας είναι ούτως ή άλλως κάτι που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, καθώς περιέχει αρκετά λιπαρά, αλλά αυτού του είδους τα επεξεργασμένα κρέατα περιέχουν τεράστιες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών και αλατιού. Συμβάλλουν στην παχυσαρκία, αλλά προκαλούν και φλεγμονές στον οργανισμό. Όσον αφορά το κρέας, επιλέγουμε πάντα τις πιο υγιεινές προτάσεις, όπως ψάρι (ιδιαιτέρως λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος και ο σολομός), στήθος κοτόπουλο και άλιπα κομμάτια κόκκινου κρέατος.

Τηγανιτές πατάτες

Οτιδήποτε τηγανιτό μπαίνει σε αυτή την λίστα, για να είμαστε ειλικρινείς. Αν θέλουμε να είμαστε υγιείς, πρέπει να βγάλουμε τα τηγανιτά από την ζωή μας, καθώς προσφέρουν τεράστιες ποσότητες κακών λιπαρών και είναι από τους πιο συνηθισμένους υπαίτιους για καρδιοπάθεια. Επειδή, όμως, είναι και νόστιμες, βοηθήστε τον εαυτό σας σιγά-σιγά να συνηθίσει σε άλλες γεύσεις, μαγειρεύοντάς τις στον φούρνο ή χρησιμοποιώντας και τις πιο θρεπτικές γλυκοπατάτες.

Αλκοόλ

Δυστυχώς, το αλκοόλ είναι από εκείνα τα πράγματα που γερνούν τον οργανισμό μας όσο τίποτα άλλο. Η κατάχρησή του έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο, καρδιοπάθεια, υπέρταση, βλάβες στο συκώτι αλλά και προβλήματα με την μνήμη. Δεν χρειάζεται να το κόψουμε μαχαίρι αν δεν υπάρχει πρόβλημα εθισμού - το να πίνετε με μέτρο και να μην ξεπερνάτε τα όρια είναι αρκετό, όπως επίσης και να προσέχετε τι πίνετε. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι κρασί έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με ένα κοκτέιλ.

Αναψυκτικά

Ακόμα μία σούπερ εύκολη λύση για όλους μας, αλλά τόσο ανθυγιεινή. Τα αναψυκτικά καταστρέφουν την υγεία μας χωρίς να το καταλαβαίνουμε, επειδή είναι πολύ εύκολο να πιούμε περισσότερο από όσο πρέπει. Περιέχουν εξαιρετικά υψηλές ποσότητες ζάχαρης - ένα κουτάκι αναψυκτικό περιέχει περισσότερη από τη ζάχαρη που χρειαζόμαστε μέσα σε μια ολόκληρη μέρα. Και μη νομίζετε ότι αυτό βγάζει από τη λίστα τις εκδοχές τους που διαφημίζονται ως "χωρίς ζάχαρη", καθώς περιέχουν άλλες γλυκαντικές ουσίες. Αν θέλετε την αίσθηση του ανθρακικού, η καλύτερή σας επιλογή είναι μία απλή σόδα, στην οποία μπορείτε να ρίξετε λίγο στυμμένο λεμόνι.