Πρόκειται στην ουσία για πολτό αλεσμένων φιστικιών.Το φυστικοβούτυρο είναι μια παρεξηγημένη τροφή, εξαιτίας των πολλών λιπαρών και θερμίδων που περιέχει, οπότε πολύς κόσμος αποφεύγει την κατανάλωσή του. Αυτό, όμως, που παραβλέπουμε είναι από πού προέρχονται αυτά τα λιπαρά και πόσο ευεργετικά είναι για την υγεία μας. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τους λόγους για τους οποίους το φυστικοβούτυρο κάνει καλό στην υγεία μας και θα πρέπει να το εντάξουμε στη διατροφή μας.

Είναι γεμάτο με καλά λιπαρά

Όπως ακριβώς και το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί, το φυστικοβούτυρο περιέχει πολλά είδη καλών λιπαρών. Σε αντίθεση με διάφορα σνακ, που είναι γεμάτα με κορεσμένα λιπαρά  (μπισκότα, κουλουράκια κλπ), το φυστικοβούτυρο είναι γεμάτο από μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου και του σώματος.

Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες

Το φυστικοβούτυρο περιέχει 2 γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα. Αν προσθέσουμε μια σως από φυστικοβούτυρο πάνω σε άλλα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως πχ 1 φέτα μαύρο ψωμί ή ψωμί ολικής άλεσης, τότε έχουμε το ιδανικό γεύμα.

Είναι πλούσιο σε πρωτεϊνες

Είναι παράλληλα πλούσιο σε πρωτεΐνες, γεγονός που το κάνει ιδανικό για όσους αθλούνται. Δύο κουταλιές της σούπας (30 γρ) φυστικοβούτυρο παρέχουν τόση πρωτεΐνη όσο μια φέτα τυρί (30 γρ.) ή 30 γρ. κρέας/κοτόπουλο/γαλοπούλα/ψάρι ή 1 αυγό (60 γρ.) . 

Είναι χορταστικό και βοηθά στο αδυνάτισμα

Η μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά που υπάρχουν μέσα στο φυστικοβούτυρο, μας προσφέρουν την αίσθηση του κορεσμού για περισσότερη ώρα και συνεπώς αυτό μας βοηθά στο να μην πεινάσουμε μέχρι το επόμενο γεύμα μας. Άρα μια κουταλιά φυστικοβούτυρο την ημέρα περιορίζει αρκετά την όρεξη και νικάει τις λιγούρες, βοηθώντας έτσι στο αδυνάτισμα.

Βοηθά στη διαχείριση του διαβήτη τύπου- 2

Το φυστικοβούτυρο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, οπότε είναι μια καλή επιλογή για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου-2, για την περίπτωση που έχουν υπογλυκαιμίες, αλλά θέλουν να διατηρήσουν σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους.

Προστατεύει την καρδιά

Δεδομένου ότι είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και διάφορα αντιοξειδωτικά συστατικά, το φυστικοβούτυρο βοηθά στην μείωση και την διαχείριση της χοληστερόλης. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν φυστικοβούτυρο έχουν λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν προβλήματα με την καρδιά τους.

Κάνει καλό στην υγεία των μαλλιών και της επιδερμίδας

Τα φυστίκια περιέχουν βιοτίνη, μια βιταμίνη του Β συμπλέγματος απαραίτητη για την καλή υγεία των μαλλιών και του τριχωτού της κεφαλής. Ακόμη, περιέχουν βιταμίνη Ε, η οποία θρέφει το δέρμα και το προστατεύει από τις βλαβερές ακτίνες UV.

Βοηθά στη διατήρηση της ενέργειας

Το φυστικοβούτυρο λόγω των οφέλιμων συστατικών που διαθέτει, έχει γενικά την ιδιότητα να παρέχει ενέργεια στον οργανισμό. Συνεπώς, είναι μια πολύ καλή λύση να ξεκινάμε την ημέρα μας με ψωμί ολικής άλεσης ή φρυγανιές σικάλεως μαζί με λίγο φυστικοβούτυρο, το οποίο θα μας δώσει την απαραίτητη ενέργεια και ζωντάνια για το ξεκίνημα της ημέρας μας.

Με τι ταιριάζει το φυστικοβούτυρο

Τρώγεται πάνω από όλα σκέτο με το κουτάλι, αλλά αν το συνδυάσουμε και με μαρμελάδα στο ψωμί, σίγουρα θα εκτοξεύσουμε τη γεύση του. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως ντιπ με μπαστουνάκια λαχανικών, π.χ. με καρότο ή σέλερι, ενώ και με μπανάνα ταιριάζει ωραία. Αν το προσθέσουμε σε αλμυρά κρακεράκια, φρυγανιές σικάλεως ή ψωμί ολικής άλεσης είναι μία πολύ καλή επιλογή για πρωινό, ενώ μαζί με σοκολάτα Υγείας θα πετύχουμε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης, μπορούμε να το βάλουμε σε μορφή τοστ και να το φάμε σαν δεκατιανό σνακ στη δουλειά μας ή να το δώσουμε για κολατσιό στο παιδί μας για το σχολείο. Γενικά, είναι πολλοί οι συνδυασμοί, αρκεί να υπάρχει φαντασία!