Η μαύρη κινόα είναι μια παραλλαγή της κινόα και είναι πιο υγιεινή από την λευκή και την κόκκινη. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και πολλά άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Ενώ όλοι μας γνωρίζουμε τι είναι η  κινόα, ας σας παρουσιάσουμε τη μαύρη κινόα η οποία είναι μια παραλλαγή της κλασικής και δεν τη συναντάμε συχνά. Η κινόα γενικά είναι το ιδανικό σιτάρι για απώλεια βάρους. Ομοίως, η μαύρη κινόα προσφέρει και αυτή οφέλη για την υγεία.

Τι είναι η μαύρη κινόα;

Η μαύρη κινόα είναι μία διασταύρωση της λευκής και ενός φυτού που ονομάζεται κλουβίδα. Έχει σκούρο χρώμα και πιο  τραγανή υφή σε σύγκριση με την κανονική λευκή κινόα. Η μαύρη κινόα έχει ελαφρώς γλυκιά γεύση και δεν διατίθεται εύκολα στην αγορά. Είναι δύσκολο να βρείτε μαύρη κινόα- αν το θέλετε πολύ θα βρείτε τρόπο. Ιδιαίτερα αν ακολουθείτε vegan διατροφή θα προτιμήσετε την μαύρη κινόα αντί της λευκής.

5 λόγοι για τους οποίους η μαύρη κινόα είναι ό,τι καλύτερο

Ακριβώς όπως η λευκή κινόα, η μαύρη κινόα είναι πηγή θρεπτικών ουσιών. Είναι πλούσια σε σίδηρο, πρωτεΐνες, βιταμίνες Β, χαλκό, μαγγάνιο, ανθοκυανίνες και άλφα-λινολενικό οξύ, τα οποία βελτιώνουν την υγεία με πολλούς τρόπους. Εδώ έχουμε απαριθμήσει 5 λόγους για να αντικαταστήσετε το ρύζι σας με κινόα.

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Το χρώμα της μαύρης κινόα οφείλεται στην παρουσία ανθοκυανινών. Αυτός είναι ένας ειδικός τύπος αντιοξειδωτικού που αναστέλλει τη βλάβη των ελεύθερων ριζών στα κύτταρα του σώματος προστατεύοντας από τις ακτίνες UV. Αυτά τα αντιοξειδωτικά είναι ευεργετικά για την καλή υγεία της καρδιάς και την πρόληψη χρόνιων ασθενειών.

Χωρίς γλουτένη

Ένας από τους λόγους για τους οποίους προτιμάται η μαύρη κινόα σε σχέση με το ρύζι και τη λευκή κινόα είναι ότι δεν περιέχει γλουτένη και είναι εξαιρετικά θρεπτική. Αυτό το σιτηρό είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη εναλλακτική λύση. Οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν βάρος πρέπει να το συμπεριλάβουν στη διατροφή τους. Η μαύρη κινόα είναι φυσικά απαλλαγμένη από γλουτένη.

Περιέχει υψηλή ποσότητα ινών και πρωτεϊνών

Η μαύρη κινόα είναι μία από τις λίγες φυτικές επιλογές που περιέχουν πλήρεις πρωτεΐνες, συμπεριλαμβανομένων δέκα ζωτικών αμινοξέων. Ίσως η καλύτερη πηγή πρωτεϊνών από τη χορτοφαγική κατηγορία. Έχει περισσότερες ίνες από ό, τι άλλοι τύποι κινόα και είναι το καλύτερο υποκατάστατο ρυζιού.

Πλούσια σε σίδηρο

Η περιεκτικότητα σε σίδηρο της μαύρης κινόα είναι υψηλή. Βοηθά στην ομοιόμορφη μεταφορά οξυγόνου σε ολόκληρο το σώμα, που μπορεί να αποτρέψει πολλούς κινδύνους για την υγεία όπως αδυναμία, κόπωση, αναιμία κλπ.

Γεμάτη βιταμίνες Β

Η μαύρη κινόα έχει υψηλές ποσότητες βιταμινών Β που είναι απαραίτητες για ένα υγιές ήπαρ και νευρικό σύστημα. Αυτά προστατεύουν την καρδιαγγειακή υγεία και μειώνουν τη φλεγμονή.

Η μαύρη κινόα προκαλεί παρενέργειες;

Δεν υπάρχουν σοβαρές παρενέργειες από την κατανάλωση μαύρης κινόα, αλλά μερικοί άνθρωποι μπορεί να αντιμετωπίσουν μερικά δευτερεύοντα ζητήματα όπως:

-Δυσπεψία

-Στομαχικές διαταραχές

-Διατροφικές ασθένειες

Δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι φάνε κινόα θα υποφέρουν από δυσπεψία, αλλά πρέπει να υπάρχει μέτρο. Η υπερκατανάλωση οποιασδήποτε τροφής πρέπει να αποτρέπεται. Κρατήστε αυτό στο μυαλό σας.