Η κολοκύθα δεν είναι απλώς μία μόδα που ήρθε στα σουπερμάρκετ λόγω του Halloween. Είναι ένα άκρως θρεπτικό λαχανικό, ό,τι πρέπει για τους χειμερινούς μήνες.

Εδώ είναι λόγοι που καθιστούν την κολοκύθα καλή για την υγεία σας:

Ασπίδα κατά του καρκίνου

Η κατανάλωση κολοκύθας μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου, λέει ο Mahmoud Ghannoum, καθηγητής και διευθυντής του Κέντρου Ιατρικής Case Western Reserve University και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Cleveland Medical Center. Οι κολοκύθες έχουν άφθονο β-καροτένιο, το οποίο τους δίνει και αυτό το πορτοκαλί χρώμα. Το βήτα καροτένιο είναι ένα αντιοξειδωτικό, ένα είδος μορίου που σχετίζεται με την καταπολέμηση του καρκίνου.

Προωθεί την καρδιακή υγεία

Η κολοκύθα είναι μια καλή πηγή καλίου, βιταμίνης C και ινών, τα οποία συνδέονται με την υγεία της καρδιάς. Το κάλιο βοηθά στη μείωση της πίεσης του αίματος και η υψηλή αρτηριακή πίεση αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις. Η έρευνα δείχνει ότι η βιταμίνη C μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου

Πολλοί άνθρωποι δεν καταναλώνουν αρκετές ίνες, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην κακή λειτουργία του εντέρου, λέει η Anna Kippen,  διατροφολόγος στην κλινική του Cleveland. Μισό φλυτζάνι μαγειρεμένης κολοκύθας παρέχει περίπου 3 γραμμάρια ινών. Οι περισσότεροι ενήλικες πρέπει να καταναλώνουν τουλάχιστον 25 γραμμάρια ινών την ημέρα. Η καλή ποσότητα ινών στις κολοκύθες βοηθά στην τακτική διατήρηση των κινήσεων του εντέρου. "Μπορεί να βοηθήσει όσους υποφέρουν από δυσκοιλιότητα", λέει η Kippen. Η υψηλή πρόσληψη ινών συνδέεται επίσης με τη βελτίωση της χοληστερόλης και τα υγιή επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Βελτιώνει την υγεία των ματιών

Το βήτα καροτένιο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Η βιταμίνη Α είναι βιταμίνη ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της υγείας των ματιών. Η κολοκύθα είναι επίσης μια καλή πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, δύο ενώσεις που συνδέονται με χαμηλότερους κινδύνους εκφύλισης της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με τον καταρράκτη.

Υγιές δέρμα

Η κολοκύθα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, η οποία βοηθά το δέρμα να παραμένει ισχυρό, υγιές και χωρίς ρυτίδες. Η κολοκύθα περιέχει επίσης μια ισχυρή ποσότητα βιταμίνης Ε, η οποία βοηθά στη μείωση της βλάβης που προκαλείται στο δέρμα σας από το υπεριώδες φως. "Το βήτα καροτένιο που υπάρχει στην κολοκύθα συμβάλλει στην υγεία του δέρματός μας, αφού τα καροτενοειδή (οι χρωστικές των φυτών που δίνουν στις κολοκύθες το πορτοκαλί χρώμα τους) βοηθούν στην προστασία από επιβλαβείς ακτίνες UV.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Η έλλειψη της βιταμίνης C μπορεί να οδηγήσει σε ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, λέει η Kippen. Σε ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα αυξάνεται ο κίνδυνος μόλυνσης και η βιταμίνη C που παρέχει η κολοκύθα μπορεί να βοηθήσει να διατηρηθεί ισχυρή.

Βελτιώνει τη διάθεση

Οι σπόροι κολοκύθας είναι μια καλή πηγή μαγνησίου, κάτι που η έρευνα έχει δείξει ότι μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση της διάθεσής σας. Η έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2017 στο PLOS One, ένα επιστημονικό περιοδικό, υποδεικνύει ότι η λήψη συμπληρωμάτων μαγνησίου θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και του άγχους. Η κατανάλωση συμπληρωμάτων μαγνησίου βοήθησε να μειωθούν τα συμπτώματα για περισσότερους από τους 100 ενήλικες συμμετέχοντες, ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, τη σοβαρότητα της κατάθλιψης και τη χρήση αντικαταθλιπτικών. Μόλις μισό φλιτζάνι σπόρων κολοκύθας παρέχει σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας απαίτησης για μαγνήσιο.

Βοηθά στη διαχείριση βάρους

Οι φυτικές ίνες στην κολοκύθα μπορεί να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε πλήρης – και αυτό με τη σειρά του, ενισχύει τις πιθανότητές να τρώτε πιο σωστά. Μισό φλυτζάνι μαγειρεμένης κολοκύθας παρέχει περίπου 3 γραμμάρια ινών, λέει η Kippen. Η διαλυτή ίνα στην κολοκύθα ενεργεί σαν πήκτωμα και μοιράζεται στο στομάχι απορροφώντας νερό. Οι κολοκύθες είναι επίσης χαμηλές σε θερμίδες: Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένη κολοκύθα περιέχει περίπου 50 θερμίδες.