Νιώθετε άγχος

Μία επαγγελματική προθεσμία ή οτιδήποτε απαιτεί συγκέντρωση και προσοχή, μπορεί να σας δημιουργήσει την επιθυμία να πιείτε μία κούπα αχνιστό καφέ. Ωστόσο, το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας συνιστά στα άτομα που πάσχουν από στρες να αποφεύγουν την καφεΐνη. Γιατί; Η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί στην πραγματικότητα να επιδεινώσει τις επιπτώσεις του άγχους, είτε προκαλώντας την αντίδραση πάλης-φυγής, είτε εμποδίζοντας τον ύπνο σας. Σε μια μελέτη του 1990 που δημοσιεύθηκε στο Psychosomatic Medicine, δόθηκε σε 25 άντρες μέτρια δόση καφεΐνης ή εικονικού φαρμάκου πριν από μια αγχωτική εργασία. Οι άνδρες που ήπιαν καφέ είχαν υψηλότερη αρτηριακή πίεση, αυξημένες τις ορμόνες του στρες σε σύγκριση με εκείνους που τους δόθηκε placebo.

Το στομάχι σας πονάει

Σχετίζετε τους πόνους που νιώθετε στο στομάχι με χαλασμένα τρόφιμα ή κράμπες; Θα πρέπει να συμπεριλάβετε και τον πρωινό σας καφέ σε αυτήν τη λίστα. Το 2017, Ευρωπαίοι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ορισμένες ενώσεις στον καφέ διεγείρουν την έκκριση του στομαχικού οξέος από τα κύτταρα του στομάχου σας. Η λήψη φαρμάκων χωρίς συνταγή μπορεί να εξουδετερώσει τα οξέα βραχυπρόθεσμα, αλλά εάν υποψιάζεστε ότι ο καφές προκαλεί πόνο στο στομάχι σας, σκεφτείτε να περιορίσετε την κατανάλωση καφέ.

Έχετε ταχυπαλμίες

Το αίσθημα παλμών είναι πολύ τρομακτικό. Μπορεί να προκληθεί από την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, νικοτίνης και αλκοόλ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η ταχυπαλμία μπορεί να οδηγήσει σε ζάλη και ακόμη και λιποθυμία. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2017 στο περιοδικό Frontiers in Psychiatry, το 94% των γιατρών συνιστά στους ασθενείς που έχουν ταχυπαλμίες να σταματήσουν να καταναλώνουν καφεΐνη.

Έχετε πονοκεφάλους

Η μέτρια ποσότητα καφεΐνης βοηθά στην ανακούφιση του πονοκέφαλου, βοηθώντας τα φάρμακα ανακούφισης του πόνου να δρουν καλύτερα, σύμφωνα με μια μελέτη στο The Journal of Headache and Pain. Για αυτό θα βρείτε την καφεΐνη ως συστατικό σε πολλά φάρμακα για πονοκέφαλο. Ωστόσο, εάν πίνετε πάρα πολύ καφέ για παρατεταμένο χρονικό διάστημα (λήψη 500 mg καφεΐνης καθημερινά- ποσότητα που ισοδυναμεί με πέντε φλιτζάνια καφέ) μπορεί να βιώσετε συμπτώματα στέρησης. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πονοκεφάλους και κόπωση, σύμφωνα με ερευνητές του Johns Hopkins. Μειώστε αργά την πρόσληψη καφεΐνης - και εξετάστε όλες τις πιθανές πηγές καφεΐνης στη διατροφή σας. Εκτός από τον καφέ, καφεΐνη περιέχει το τσάι, κάποια αναψυκτικά, ορισμένα φάρμακα και μερικές μπάρες.