Οι κολοκυθόσποροι είναι ένα πολύ νόστιμο σνακ που μπορούμε να απολαύσουμε ανά πάσα στιγμή. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό: είναι και πάρα πολύ ωφέλιμοι για την υγεία μας και αποτελούν έναν πολύ δυνατό μας σύμμαχο. Ας δούμε με ποιους τρόπους μάς κάνουν καλό.

Περιέχουν λιπαρά ω-3

Τα λιπαρά ω-3 είναι πολυακόρεστα λιπαρά που ο οργανισμός μας απαιτεί από τις τροφές και παίζουν ρόλο στην δημιουργία κυττάρων, αλλά και τη μείωση των φλεγμονών. Οι κολοκυθόσποροι περιέχουν αυτά τα ωφέλιμα λιπαρά, χωρίς πολλά βλαβερά, κορεσμένα λιπαρά.

Περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα

Έχουν πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο και μαγγάνιο, με 35% και 40% αντίστοιχα της ημερήσιας δόσης μας ανά 30 γραμμάρια. Επιπλέον, είναι καλή πηγή βιταμινών Κ, Β2 και Β9, όπως και σιδήρου, ψευδαργύρου, χαλκού και καλίου.

Περιέχουν και αρκετές φυτικές ίνες

Ανά 30 γραμμάρια (μια μερίδα δηλαδή), τα 5 είναι φυτικές ίνες - που είναι εντυπωσιακό, αν σκεφτούμε ότι χρειαζόμαστε 30 γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά. Οι φυτικές ίνες προστατεύουν το πεπτικό μας σύστημα, αλλά μειώνουν και τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και διαβήτη.

Είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά

Οι κολοκυθόσποροι είναι πλούσια πηγή καροτενοειδών, που έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Συγκεκριμένα, η μία μερίδα κολοκυθόσπορων περιέχει το 70% της ημερήσιας δόσης μας σε βιταμίνη Ε.

Βελτιώνουν τον ύπνο μας

Περιέχουν ένα αμινοξύ που ονομάζεται τρυπτοφάνη, η οποία είναι απαραίτητη για την έκκριση σεροτονίνης και τη μετατροπή της σε μελατονίνη, που είναι η ορμόνη που μας βοηθά να χαλαρώσουμε και να κοιμόμαστε καλύτερα.

Μειώνουν τον κίνδυνο ορισμένων καρκίνων

Συγκεκριμένα, τους καρκίνους του μαστού, του παχέος εντέρου, των πνευμόνων και του προστάτη. Χρειάζεται πολλή περισσότερη έρευνα πάνω στο θέμα, προφανώς, αλλά τα θρεπτικά τους συστατικά έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

Προστατεύουν την υγεία της καρδιάς

Τα καλά λιπαρά των κολοκυθόσπορων, τους καθιστούν πολύ ισχυρό σύμμαχο της καρδιάς μας, καθώς μπορούν να μειώσουν τις τιμές της χοληστερόλης και τον κίνδυνο αρτηριοσκλήρυνσης. Μια διατροφή που τους περιέχει, βοηθά αρκετά εναντίον της υπέρτασης.

Προστατεύουν από την κατάθλιψη

Όχι μόνο λόγω της τρυπτοφάνης που περιγράψαμε, αλλά και λόγω της γλουταμάτης, ο κολοκυθόσπορος έχει σημαντικά οφέλη απέναντι στα συμπτώματα της κατάθλιψης και είναι μία τροφή που μπορεί, αν την έχουμε στη διατροφή μας, να μας "ανεβάσει".

Ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Αυτό συμβαίνει επειδή ο κολοκυθόσπορος είναι χαμηλά στο γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι μας παρέχει ενέργεια αργά και σταθερά, με αποτέλεσμα να μην ανεβαίνει απότομα η τιμή σακχάρου στο αίμα. Αυτές οι τροφές είναι ο μεγαλύτερός μας σύμμαχος απέναντι στον διαβήτη.

Βοηθά και την υγεία των ανδρών

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που χρειαζόμαστε σε πολύ μικρή ποσότητα, αλλά δεν το λαμβάνουμε πάντα. Και η έλλειψή του στους άνδρες έχει συσχετιστεί με χαμηλή γονιμότητα, πεσμένα επίπεδα τεστοστερόνης αλλά και κακή ποιότητα σπέρματος.