Μια γενετική μετάλλαξη που σχετίζεται με τη σχιζοφρένεια φαίνεται να διαταράσσει την επικοινωνία μεταξύ δυο περιοχών του εγκεφάλου που πιστεύεται ότι είναι υπεύθυνες για τη μνήμη και μπορεί ενδεχομένως να αποτελούν υποβόσκουσα αιτία της εγκεφαλικής διαταραχής, αναφέρουν ερευνητές.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι η γενετική μετάλλαξη γνωστή ως 22q11 μικροέλλειμμα και κοινή σε ασθενείς με σχιζοφρένεια, δυσκολεύει την επικοινωνία μεταξύ του ιππόκαμπου και του προμετωπιαίου φλοιού, σημειώνουν οι ερευνητές στο περιοδικό ‘Nature.’

Ο Dr. Joshua Gordon, από το Πανεπιστήμιο Columbia στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι αυτό που έδειξε η έρευνα είναι πως η συγκεκριμένη γενετική μετάλλαξη διαταράσσει την επικοινωνία μεταξύ των δυο περιοχών του εγκεφάλου προκαλώντας προβλήματα με την αντίληψη.

Ο Gordon δήλωσε ότι πρόκειται για το πρώτο βήμα στον εντοπισμό αυτού που συμβαίνει στις περιοχές του εγκεφάλου και με περισσότερη κατανόηση ενδεχομένως θα καταστεί δυνατό να ανακαλυφτούν θεραπευτικές μέθοδοι που θα βοηθούν τη συνεργασία των δυο περιοχών του εγκεφάλου. Τώρα συνέδεσε τις ελλείψεις με τη γενετική μετάλλαξη και τη συμπεριφορά.

Η ερευνητική ομάδα υπέβαλε υγιή ποντίκια και ποντίκια που έφεραν τη μετάλλαξη σε δοκιμασία μνήμης και κατέγραψε την εγκεφαλική τους δραστηριότητα.

Τα ποντίκια έπρεπε να προσανατολιστούν σε ένα λαβύρινθο και να θυμηθούν την κατεύθυνση στην οποία ταξίδεψαν και στη συνέχεια να επιλέξουν την αντίθετη κατεύθυνση για να λάβουν επιβράβευση.

Η επιτυχής ολοκλήρωση της εργασίας στα υγιή ποντίκια απαιτούσε τη συνεργασία του ιππόκαμπου και του προμετωπιαίου φλοιού.

Όπως δήλωσε ο ερευνητής, διαπίστωσε ότι αυτό συνέβαινε στα ποντίκια που έφεραν τη μετάλλαξη σχιζοφρένειας αλλά δεν ήταν ικανά να συγχρονίσουν τη δραστηριότητά τους στην ίδια έκταση. Έτσι φάνηκε σαν να μη μπορούν να επικοινωνήσουν οι δυο περιοχές όσο καλά θα έπρεπε.

Ο Gordon δήλωσε ότι η έρευνα υπέδειξε την προβληματική επικοινωνία μεταξύ των δυο περιοχών του εγκεφάλου στα ζώα με τη γονιδιακή μετάλλαξη και οτι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να καθοριστεί αν η θεωρία ισχύει και για ανθρώπους που φέρουν τη μετάλλαξη.

‘Nature.’