Ανακαλύφθηκαν 24 νέα γονίδια που ευθύνονται για τη μυωπία, από διεθνή ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής το King's College London.

Η μυωπία αποτελεί σημαντική αιτία τύφλωσης και οφθαλμικής αναπηρίας και δεν υπάρχει θεραπεία.

Τα ευρήματα που δημοσιεύονται στο περιοδικό 'Nature Genetics', αποκαλύπτουν γενετικά αίτια που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εύρεση καλύτερων αγωγών ή τρόπων πρόληψης της πάθησης στο μέλλον.

Από μυωπία πάσχουν 35% των δυτικών πληθυσμών και μέχρι 89% του πληθυσμού της Ασίας.

Η μυωπία είναι σε υψηλό βαθμό κληρονομική αν και μέχρι τώρα λίγα ήταν γνωστά για το γενετικό της υπόβαθρο.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία 45.000 ανθρώπων από 32 έρευνες και ανακάλυψαν 24 νέα γονίδια για μυωπία και επιβεβαίωσαν 2 ήδη γνωστά γονίδια.
Ήταν ήδη γνωστό ότι περιβαλλοντικοί παράγοντες όπως το διάβασμα, η έλλειψη άσκησης και υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο της μυωπίας.

Η πάθηση είναι πιο συχνή σε ανθρώπους που ζουν σε αστικές περιοχές.

Συνδυασμός γενετικής προδιάθεσης και περιβαλλοντικών παραγόντων φαίνεται να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι για τη μυωπία. Πώς οι περιβαλλοντικοί παράγοντες επηρεάσουν το γονίδια που εντοπίστηκαν τώρα και προκαλούν μυωπία παραμένει πρόκληση.

Ο ερευνητής, καθηγητής Chris Hammond από το King's College London, δήλωσε ότι ήδη γνωρίζαμε ότι η μυωπία τείνει να υπάρχει σ οικογένειες αλλά μέχρι τώρα γνωρίζαμε λίγα για τα γενετικά αίτια. Η έρευνα αποκαλύπτει για πρώτη φορά μια ομάδα νέων γονιδίων που σχετίζονται με τη μυωπία και ότι οι φορές τους έχουν δεκαπλάσιο κίνδυνο εμφάνισης της πάθησης.

Καταλαβαίνουμε τώρα περισσότερα για τα γενετικά αίτια και μπορούμε να αρχίσουμε να εξερευνούμε άλλους τρόπους να διορθώσουμε τη μυωπία ή να εμποδίσουμε την εξέλιξη δήλωσε ο ερευνητής.

Επί του παρόντος είναι πολύ περιορισμένες οι πιθανότητες μείωσης της εξέλιξης της μυωπίας και χρειάζονται νέες επιλογές.

'Nature Genetics'.