Το μόνιμο στρες μπορεί να ενεργοποιήσει κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε εγκεφαλικές αλλαγές και σε ψυχικές διαταραχές, όπως η σχιζοφρένεια, έδειξε νέα έρευνα.

Οι ερευνητές εστίασαν κυρίως σε συγκεκριμένο είδος φαγοκυττάρων, τα μικρογλοιακά.

Σε φυσιολογικές συνθήκες, τα μικρογλοιακά κύτταρα διορθώνουν τα κενά μεταξύ των νευρώνων στον εγκέφαλο και ενεργοποιούν την ανάπτυξή τους.

Ωστόσο, όταν ενεργοποιηθούν τα μικρογλοιακά κύτταρα μπορούν ενδεχομένως να βλάψουν τους νευρώνες και να προκαλέσουν διαδικασίες φλεγμονής, έδειξε η έρευνα.

‘Οσο πιο συχνά προκαλούνται μικρογλοιακά λόγω του στρες τόσο πιο πολύ έχουν τάση να παραμένουν στην καταστροφική μορφή-παράγοντα κινδύνου για σχιζοφρένεια.

Ωστόσο οι ερευνητές σημειώνουν ότι δεν θα εμφανίσουν ψυχική διαταραχή όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται σε μόνιμο στρες.
Αμερικανοί ερευνητές έδειξαν στη δεκαετία του ‘50 ότι παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες που νόσησαν από γρίπη στην εγκυμοσύνη είχαν 7 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν μελλοντικά σχιζοφρένεια.

Η νέα έρευνα επιβεβαίωσε την υπόθεση σε πειραματόζωα.

Η Astrid Friebe, του Ruhr University Bochum, στη Γερμανία δήλωσε ότι το έμβρυο εμφανίζει αντίδραση στο ανοσοποιητικό, που έχει συνέπειες, και πιθανόν σχηματίζει το μελλοντικό ανοσοποιητικό σύστημα.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Rubin’’.

‘’Rubin’’.