Επιστήμονες ανέπτυξαν νέο ενέσιμο πολυμερικό υλικό που προάγει την πιο γρήγορη και με διάρκεια πήξη του αίματος στις πληγές και που σταματά την αιμορραγία μετά από απειλητικούς για τη ζωή τραυματισμούς.

Το πολυμερές θα μπορούσε να γίνει άμυνα πρώτης γραμμής, από τραυματισμούς στη μάχη έως τραυματισμούς σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.

Το πολυμερές PolySTAT που αναπτύχθηκε από ερευνητές του University of Washington, ισχυροποιεί την πήξη του αίματος.
Χορηγείται με μία ένεση, βρίσκει εσωτερικές ή ‘’αόρατες πληγές’’ και αρχίζει την άμεσο δράση.

Δοκιμάστηκε σε ποντικούς και οι ερευνητές δήλωσαν ότι θα μπορούσε να δοκιμαστεί σε ανθρώπους εντός 5 ετών.
Στην αρχική έρευνα με ποντικούς, το 100% των ζώων στα οποία εγχύθηκε PolySTAT επέζησαν ενός συνήθως θανατηφόρου τραυματισμού στη μηριαία αρτηρία.

Μόνο το 20% των ποντικών που αντιμετωπίστηκαν με φυσική πρωτεΐνη που βοηθά τη θρόμβωση του αίματος επέζησαν.

Ο ερευνητής Dr Nathan White, σημείωσε ότι οι περισσότεροι από τους ασθενείς που πεθαίνουν από αιμορραγία πεθαίνουν γρήγορα.
Η νέα ανακάλυψη είναι κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως κάποιος να βάλει σε μια σύριγγα, σε μια τσάντα, και να το χορηγήσει αμέσως για να μειώσει την απώλεια αίματος και να διατηρήσει τους ανθρώπους ζωντανούς αρκετή ώρα ώστε να καταφέρουν να φτάσουν στην ιατρική περίθαλψη.

Η ερευνητική ομάδα του UW ενεπνεύσθη από τον παράγοντα XIII, μια φυσική πρωτεΐνη που βρίσκεται στον οργανισμό και βοηθά στην ισχυροποίηση των θρόμβων.

Το PolySTAT προσφέρει μεγαλύτερη προστασία έναντι των ενζύμων που διαλύουν τους θρόμβους.

Τα ένζυμα δεν στοχεύουν στους συνθετικούς PolySTAT δεσμούς που ενσωματώνονται στο πηγμένο αίμα, το οποίο παραμένει ανέπαφο τις σημαντικές ώρες μετά τον τραυματισμό.

Η ερευνήτρια, Leslie Chan, δήλωσε ότι τα ζώα στα οποία ενεχύθη το PolySTAT είχαν πολύ λιγότερη αιμορραγία και το 100% αυτών έζησε.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Science Translational Medicine’’.

‘’Science Translational Medicine’’.