Επιστήμονες ανακάλυψαν την Αχίλλειο πτέρνα του ιού Έμπολα, που θα μπορούσε να τους βοηθήσει να βρουν καλύτερο τρόπο προστασίας έναντι του ιού.

Διεθνής ομάδα, που περιλαμβάνει επιστήμονες από το Albert Einstein College of Medicine, Yeshiva University και το U. S. Army Medical Research Institute of Infectious Diseases (USAMRIID) εντόπισαν το μοριακό ‘’φραγμό’’ τον οποία ο θανατηφόρος ιός πρέπει να παραβιάσει για να κερδίσει πρόσβαση στα κύτταρα.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι φάρμακα που μπλοκάρουν την είσοδο στο φραγμό θα μπορούσαν να προστατεύσουν από λοίμωξη με τον ιό.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο ιός δεν μπορεί να μολύνει κύτταρα αν δεν προσκολληθεί πρώτα σε πρωτεΐνη- υποδοχέα που ονομάζεται Niemann-Pick C1 (NPC1), στα λυσοσώματα βαθιά μέσα στα κύτταρα.

Ο ερευνητής Kartik Chandran, δήλωσε ότι η έρευνα σε ποντικούς αποκαλύπτει την NPC1 ως την Αχίλλειο πτέρνα όσον αφορά τη λοίμωξη από τον ιό Έμπολα.

Ποντικοί με έλλειψη των δυο αντιγράφων του γονιδίου NPC1, επομένως και της πρωτεΐνης NPC1, ήταν εντελώς ανθεκτικοί έναντι της λοίμωξης.

Ο ερευνητής Dr. Andrew S. Herbert, του USAMRIID, δήλωσε ότι παρόλο που τέτοια αγωγή σε ανθρώπους θα μπορούσε επίσης να μπλοκάρει την οδό μεταφοράς χοληστερόλης πιστεύει ότι ασθενείς θα μπορούσαν να αντέξουν την αγωγή η οποία θα χρειάζεται να χορηγείται για σύντομο διάστημα.

Ο Dr. Chandran δήλωσε ότι περαιτέρω έρευνα σε ανθρώπους με βάση τα ευρήματα θα οδηγήσει σε ανάπτυξη αντιικών φαρμάκων που θα μπορούν να στοχεύουν την NPC1 αποτελεσματικά και να εμποδίζουν τη λοίμωξη όχι μόνο από τον Έμπολα αλλά και από άλλους λοιμογόνους ιούς.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ‘’mBio.’’

‘’mBio.’’

Κ. Γουργουλιάνης: Αφρικανική σκόνη, δυνητικοί κίνδυνοι, τρόποι προφύλαξης
Οδηγίες των πνευμονολόγων για προστασία από την αφρικανική σκόνη
Εμφυτεύσιμες μπαταρίες μπορούν να λειτουργούν με το οξυγόνο του οργανισμού!