Ερευνητές δήλωσαν ότι ανακάλυψαν σχέση μεταξύ της φλεγμονής του εγκεφάλου και της σχιζοφρένειας.
Βρετανοί ερευνητές χρησιμοποίησαν απεικονιστικές εξετάσεις για να αξιολογήσουν την κυτταρική δραστηριότητα στον εγκέφαλο 56 ανθρώπων.

Ορισμένοι είχαν σχιζοφρένεια, ορισμένοι αντιμετώπιζαν κίνδυνο ψυχικής διαταραχής και άλλοι δεν είχαν συμπτώματα ή κίνδυνο για τη νόσο.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι τα κύτταρα του ανοσοποιητικού είναι πιο ενεργά στον εγκέφαλο ανθρώπων με σχιζοφρένεια και σε όσους κινδυνεύουν από τη νόσο.

Ο ερευνητής Peter Bloomfield, του Imperial College London, δήλωσε ότι τα ευρήματα είναι πολύ ενδιαφέροντα, επειδή προηγουμένως δεν ήταν γνωστό αν τα συγκεκριμένα κύτταρα γίνονται ενεργά πριν ή μετά την έναρξη της νόσου.

Πρόσθεσε ότι τώρα διαπίστωσαν οι ερευνητές πως μπορούν να ανακαλυφθούν μηχανισμοί της νόσου και ενδεχομένως νέα φάρμακα.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να αλλάξουν την τρέχουσα κατανόηση της σχιζοφρένειας και να αυξήσουν την πιθανότητα η εξέταση ανθρώπων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο εμφάνισης της νόσου να μπορεί να τους οδηγήσει σε έγκαιρη αγωγή για να προληφθούν τα πιο σοβαρά συμπτώματα.

Τα ευρήματα, που δεν απέδειξαν ότι η φλεγμονή σχετίζεται με τη σχιζοφρένεια, δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό American Journal of Psychiatry.

Ο Oliver Howes, του Clinical Sciences Center, δήλωσε ότι πρόκειται για υποσχόμενη έρευνα, καθώς υποδεικνύει ότι η φλεγμονή ενδεχομένως μπορεί να οδηγήσει στη σχιζοφρένεια και σε άλλες ψυχωσικές διαταραχές.

Διεθνής τύπος.