Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης προβληματίζει τους γιατρούς. Δεν υπάρχουν γνωστοί παράγοντες που το πυροδοτούν και η διάγνωση απαιτεί μακροσκελείς εξετάσεις που πραγματοποιούνται από ειδικό.

Για πρώτη φορά, τώρα, ερευνητές του Cornell University αναφέρουν ότι εντόπισαν βιολογικούς δείκτες της νόσου σε εντερικά βακτήρια και φλεγμονώδεις μικροβιακούς παράγοντες στο αίμα.

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Microbiome, περιγράφουν πώς διέγνωσαν σωστά το σύνδρομο χρόνιας κόπωσγης στο 83% των ασθενών μέσω δειγμάτων κοπράνων και αίματος, προσφέροντας μη επεμβατική διάγνωση και ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση των αιτίων της νόσου.

Η Maureen Hanson, δήλωσε ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι το μικροβίωμα στο έντερο ασθενών με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης δεν είναι φυσιολογικό, ενδεχομένως οδηγώντας σε γαστρεντερικά συμπτώματα και συμπτώματα φλεγμονής.

Επιπλέον, ο εντοπισμός βιολογικής ανωμαλίας παρέχει περαιτέρω ενδείξεις έναντι της γελοίας έννοιας ότι η νόσος έχει ψυχολογικό υπόβαθρο, πρόσθεσε.

Ο ερευνητής Ludovic Giloteaux, δήλωσε ότι στο μέλλον θα μπορούσαμε να δούμε την τεχνική ως συμπληρωματική σε άλλες μη επεμβατικές διαγνώσεις, αλλά αν έχουμε καλύτερη ιδέα σχετικά με αυτό που συμβαίνει με τα μικρόβια του εντέρου και τους ασθενείς μπορεί οι ειδικοί να λάβουν υπόψη την αλλαγή της διατροφής ή τη χρήση πρεβιοτικών ή προβιοτικών για την αντιμετώπιση της νόσου.

Ερευνητές του Ithaca campus, συνεργάστηκαν με την Dr. Susan Levine, επιλέγοντας 48 ανθρώπους που διαγνώστηκαν με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης και 39 υγιείς που έδωσαν δείγματα κοπράνων και αίματος.

Οι ερευνητές μελέτησαν περιοχές του μικροβιακού DNA από τα δείγματα κοπράνων για να εντοπίσουν διαφορετικά είδη βακτηρίων.
Γενικά, η ποικιλία των ειδών των βακτηρίων ήταν πολύ μειωμένη και υπήρχαν πιο λίγα βακτηριακά είδη που είναι γνωστό πως είναι αντιφλεγμονώδη, σε ασθενείς με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης σε σύγκριση με υγιείς ανθρώπους.

Την ίδια στιγμή, οι ερευνητές ανακάλυψαν συγκεκριμένους δείκτες φλεγμονής στο αίμα πιθανόν λόγω εντερικής διαρροής από εντερικά προβλήματα που επιτρέπει στα βακτήρια να εισχωρήσουν στο αίμα.

Βακτήρια στο αίμα θα προκαλούσαν αντίδραση του ανοσοποιητικού η οποία θα μπορούσε να επιδεινώσει τα συμπτώματα.
Οι ερευνητές δεν έχουν ενδείξεις για να διαπιστώσουν αν το αλλαγμένο μικροβίωμα των εντέρων αποτελεί αιτία ή αν είναι συνέπεια της νόσου.

Μελλοντικά, η ερευνητική ομάδα θα ερευνήσει για ενδείξεις ιών και μυκήτων στο έντερα για να διαπιστώσει αν κάτι από αυτά ή σχέση τους με βακτήρια μπορεί να προκαλεί ή να συμβάλλει στη νόσο.

Microbiome.