Άνθρωποι που έχουν συγκεκριμένο βακτήριο στο έντερο μετά από τροφική δηλητηρίαση μπορεί ενδεχομένως να έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Crohn μελλοντικά, αναφέρει νέα έρευνα.

Χρησιμοποιώντας μοντέλο σε ποντικούς για τη νόσο του Crohn, οι ερευνητές του McMaster University στον Καναδά ανακάλυψαν ότι οξεία γαστρεντερίτιδα που προκαλείται από βακτήρια σε μολυσμένα τρόφιμα επιταχύνει την ανάπτυξη του βακτηρίου AIEC –το οποίο έχει συνδεθεί με την εμφάνιση της νόσου του Crohn.

Ακόμα και όταν οι ποντικοί είχαν αποβάλει τα βακτήρια που βρίσκονταν στις τροφές, ερευνητές παρατήρησαν αυξημένα επίπεδα AIEC στο έντερο, που οδήγησαν σε επιδείνωση των συμπτωμάτων για μακρά περίοδο.

Ο Brian Coombes, του McMaster University, δήλωσε ότι πρόκειται για χρόνια νόσο που συχνά εμφανίζεται στους ανθρώπους στα νεανικά χρόνια, οδηγώντας τους να υποφέρουν δεκαετίες, σε αυξημένο κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο καθώς και πρόωρου θανάτου.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι τα αποτελέσματα σημαίνουν ότι θα πρέπει να αναπτυχθούν νέα διαγνωστικά εργαλεία για τον εντοπισμό ανθρώπων με AIEC, που ενδεχομένως έχουν υψηλότερο κίνδυνο για νόσο του Crohn μετά από επεισόδιο οξείας γαστρεντερίτιδας.
Πρόσθεσε, ότι πρέπει να καταλάβουμε τις ρίζες της νόσου και να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες για να ενισχύσουμε την ανάπτυξη νέων αγωγών και προληπτικών μεθόδων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLOS Pathogens.

PLOS Pathogens.