Μετάλλαξη επέτρεψε στον ιό έμπολα να μολύνει πιο εύκολα ανθρώπους, εισχωρώντας ευκολότερα στα κύτταρα, κατά την τελευταία επιδημία.

Έρευνα εξέτασε το γονιδίωμα του ιού σε διαφορετικά στάδια της επιδημίας και την επίπτωση στην υγεία όσων μολύνθηκαν.

Ανακάλυψε ότι διπλάσιοι άνθρωποι πέθαναν αργότερα στην επιδημία από το πιο ισχυρό στέλεχος σε σύγκριση με ανθρώπους που είχαν μολυνθεί από το προηγούμενο στέλεχος. Το ποσοστό θνησιμότητας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο ιός ήταν δυο φορές πιο θανατηφόρος σε έναν άνθρωπο. Σημαίνει ότι έχει μεταλλαχτεί ώστε να μπορεί να μολύνει περισσότερους ανθρώπους στο ίδιο διάστημα.

Η ερευνητική ομάδα σημείωσε ότι επειδή ο ιός προκάλεσε τη λοίμωξη τεράστιου αριθμού ανθρώπων, πιθανόν μπόρεσε να μεταλλαχτεί και να προσαρμοστεί στους ανθρώπους και να γίνει πιο θανατηφόρος καθώς προχωρούσε η επιδημία.

Καθώς το 2013 ο ιός εξαπλώθηκε, μεταλλάχτηκε και ορισμένες μεταλλάξεις πολλαπλασιάστηκαν, καθώς πρόσφεραν πλεονέκτημα στον ιό.

Δεύτερη έρευνα έφτασε σε παρόμοιο συμπέρασμα.

Αναφέρει ότι μικρές αλλαγές στο DNA του ιού μπορούν να επηρεάσουν το πώς μολύνει τους ξενιστές και ότι η παρατεταμένη κυκλοφορία στους ανθρώπους κατέστησε ικανό τον ιό να προσαρμόζεται καλύτερα σε αποκλειστικά, από άνθρωπο σε άνθρωπο, μετάδοση.

Η έρευνα ανακάλυψε 2 ποικιλομορφίες του ιού. Μια που υπήρχε νωρίς στην επιδημία και άλλη που μεταδόθηκε πιο ευρέως. Όταν οι ερευνητές συνέκριναν τις δυο, ανακάλυψαν μετάλλαξη που έκανε τον ιό δυο φορές πιο πιθανό να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα.
Οι έρευνες υπογραμμίζουν επίσης πόσο γρήγορα ο ιός μπορεί να προσαρμοστεί σε πληθυσμό ξενιστή.

Τα ευρήματα περιγράφονται σε δυο έρευνες που δημοσιεύτηκαν στις 4 Νοεμβρίου στο περιοδικό Cell.

Cell.