Συνδυασμός φαρμάκων διαβήτη και ανοσοθεραπείας μπορεί να καταπολεμήσει τον καρκίνο στο μαστό, αναφέρει νέα έρευνα σε πειραματόζωα.

Πρόκειται για συνδυασμό  μετφορμίνης και του φαρμάκου κατά της λευχαιμίας venetoclax που μπόρεσε να καταστρέψει καρκινικούς όγκους σε ποντικούς, αναφέρει έρευνα στο περιοδικό Nature Publications.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το MYC, γονίδιο που ενεργοποιεί τον καρκίνο και υπερεκφράζεται στο 40% των καρκίνων μαστού, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη στόχευση καρκινικών κυττάρων με το κοκτέιλ φαρμάκων.

Ο Juha Klefstrom, του University of Helsinki, δήλωσε ότι ο συνδυασμός εκμεταλλεύεται τις μεταβολικές ευαλωτότητες που τα υψηλά επίπεδα MYC  δημιουργούν σε καρκινικά κύτταρα. Η μετφορμίνη και το venetoclax όταν χορηγούνται σε συνδυασμό, σκοτώνουν τα κύτταρα του όγκου σε καλλιέργειες και μπλοκάρουν την ανάπτυξη του όγκου καρκίνου στο μαστό, σε ζώα.

Οι ερευνητές αντιμετώπισαν όγκους σε ποντικούς με μετφορμίνη- venetoclax και στη συνέχεια έκαναν εγχείρηση για την απομάκρυνσή τους.

Με αυτό το συνδυασμό, η επιβίωση των ποντικών επεκτάθηκε σημαντικά σε σύγκριση με ποντικούς που αντιμετωπίστηκαν με έναν μόνο  ή με διπλό συνδυασμό.

Οι ερευνητές εργάζονται για επικείμενη κλινική δοκιμή σε ανθρώπους.