Η μεσογειακή διατροφή που βοηθά την υγεία της καρδιάς μπορεί επίσης να διατηρήσει ανέπαφες τις νοητικές ικανότητες, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Άνθρωποι που ξεκίνησαν και είχαν υψηλή συμμόρφωση στη μεσογειακή διατροφή στην ηλικία των 25 ετών είχαν 46% λιγότερες πιθανότητες για φτωχές νοητικές ικανότητες όταν έγιναν 55 ετών.

Άνθρωποι στην ίδια ηλικιακή ομάδα που είχαν υψηλότερη συμμόρφωση στη διατροφή APDQS είχαν 52% λιγότερες πιθανότητες για φτωχές νοητικές ικανότητες στην ηλικία των 55.

Η Claire T. McEvoy, του Queen's University, δήλωσε ότι τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι η διατήρηση καλών διατροφικών πρακτικών στην ενήλικο ζωή μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου στη μέση ηλικία.

Η μεσογειακή διατροφή είναι παρόμοια με την APDQS, που επίσης περιέχει φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.

Συμμετέχοντες, επίσης ακολούθησαν τη διατροφή DASH.

Ωστόσο, νέοι άνθρωποι που ακολούθησαν αυτή τη διατροφή σε οποιοδήποτε σημείο συμμόρφωσης είχαν μεγαλύτερη νοητική εξασθένηση κατά 55% σε σχέση με τις άλλες 2 διατροφές.

Νέοι άνθρωποι με υψηλή συμμόρφωση στη μεσογειακή διατροφή έφαγαν 4,2 μερίδες φρούτων και 4,4 λαχανικών έναντι 2.3 μερίδων φρούτων την ημέρα και 2.8 μερίδων λαχανικών σε ανθρώπους με χαμηλή συμμόρφωση.

Άνθρωποι με μεγάλη συμμόρφωση στη διατροφή APDQS έτρωγαν 3.7 μερίδες φρούτων και 4.4 λαχανικών σε σύγκριση με 3.7 και 4.4 στην ομάδα χαμηλής συμμόρφωσης.

Η ερευνήτρια δήλωσε ότι αν και ακόμα δεν γνωρίζουμε την ιδανική διατροφική τάση για την υγεία του εγκεφάλου, η αλλαγή σε υγιεινή για την καρδιά διατροφή θα μπορούσε να είναι σχετικά εύκολος και φτηνός τρόπος για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης προβλημάτων νόησης και μνήμης, καθώς κάποιος μεγαλώνει.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Neurology.

Πηγές: Neurology.