Η πρόσληψη επαρκούς ποσότητας βιταμίνης C ενδεχομένως συνδέεται με καλύτερη υγεία του εγκεφάλου καθώς κάποιος γερνά.
Ερευνητές στην Ιαπωνία μελέτησαν 2.000 ενήλικες άνω των 64 ετών, συγκρίνοντας επίπεδα βιταμίνης C στο πλάσμα αίματος με μαγνητικές τομογραφίες του εγκεφάλου τους.
Ανακάλυψαν ότι συμμετέχοντες με χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης C έτειναν να έχουν μικρότερο όγκο φαιάς ουσίας. Επίσης είχαν πιο ασθενή συνδεσιμότητα εντός περιοχών του εγκεφάλου που συνδέονται με λειτουργίες όπως προσοχή και αυτοβιογραφική μνήμη.
Αφού ελήφθησαν υπόψη παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του εγκεφάλου όπως η ηλικία, η σωματική δραστηριότητα και το επίπεδο εκπαίδευσης, οι σχέσεις παρέμειναν.
Ο Tomohiro Shintaku, του Hirosaki University, δήλωσε ότι το εύρημα δημιουργεί μια συναρπαστική υπόθεση ότι διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C θα μπορούσε να παίξει υποστηρικτικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου και να μετριάσει τη νοητική έκπτωση λόγω ηλικίας σε ηλικιωμένους. Η μελέτη έδειξε σχέση αλλά δεν αποδεικνύεται ότι είναι αιτιώδης.
Χρειάζονται νέες έρευνες για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματα.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο PLOS ONE.
Προσθέστε το iatronet.gr στο DiscoverΕιδήσεις υγείας σήμερα
Ενημερωτική εκδήλωση για τη Νόσο του Κινητικού Νευρώνα στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο
Θεσσαλονίκη: Ανησυχία για τις ελλείψεις προσωπικού και τις επιπτώσεις τους στη λειτουργία του ΕΣΥ
Θεσσαλονίκη: Αγώνας ζωής για ένα μικρό θαύμα 470 γραμμαρίων