Η μετάβαση από διατροφή με κορεσμένα λιπαρά σε μια με μονοακόρεστα, αντιστρέφει τη νευρική βλάβη και αποκαθιστά τη νευρική λειτουργία σε αρσενικούς ποντικούς, αναφέρει προκλινική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο JNeurosci.
Αυτά τα στοιχεία στηρίζουν περαιτέρω εξέταση της πλούσιας σε υγιεινά λιπαρά διατροφής ως πιθανή αγωγή για τη νευρική βλάβη που εμφανίζεται με τον διαβήτη-διαβητική νευροπάθεια.
Ο διαβήτης τύπου 2 συνδέεται με διατροφή υψηλή σε λιπαρά, που χαρακτηρίζεται από μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών.
Τα μονοακόρεστα λιπαρά έχει φανεί πως έχουν ωφέλιμες ιδιότητες. Η καθηγήτρια Eva Feldman, του University of Michigan, ερεύνησε πώς αυτά τα 2 είδη λιπαρών επηρεάζουν την εξέλιξη της διαβητικής νευροπάθειας- της πιο συνηθισμένης επιπλοκής του διαβήτη.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι σε ποντικούς, η αλλαγή από διατροφή με κορεσμένα λιπαρά σε άλλη πλούσια σε μονοακόρεστα, από ηλιέλαιο, αποκατέστησε και προστάτευσε τη νευρική λειτουργία σε παχύσαρκους ποντικούς.
Η μελέτη της ωφέλειας των μονοακόρεστων λιπαρών στους νευρώνες του ραχιαίου γαγγλίου. έδειξε ότι η παρέμβαση βοήθησε τα κύτταρα να διατηρήσουν φυσιολογική παραγωγή ενέργειας.
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι παρεμβάσεις που στοχεύουν διατροφικές συνήθειες μπορεί ενδεχομένως να παράσχουν νέα θεραπευτική οδό για τη διαβητική νευροπάθεια.
Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Sandoz: Προώθηση της πρόσβασης μέσω βιοομοειδών
Αναγραφή και εκτέλεση εξετάσεων FT3, FT4 και TSH
ΕΜΑ: Ενέκρινε 104 φάρμακα το 2025 και 30 κτηνιατρικά - Ετήσια έκθεση