Η κατανάλωση κατεργασμένων τροφών από εγκύους μπορεί ενδεχομένως να συνδέεται με τον αυτισμό, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι μεγάλες ποσότητες προπιονικού οξέος (PPA), που χρησιμοποιείται στις κατεργασμένες τροφές, μπορούν να βλάψουν τα εγκεφαλικά κύτταρα σε ένα έμβρυο-κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυτισμό, αναφέρει νέα έρευνα.

Ο Saleh Naser, του University of Central Florida, δήλωσε ότι έρευνες έδειξαν υψηλότερο επίπεδο PPA  σε δείγματα κοπράνων παιδιών με αυτισμό και ότι το μικροβίωμα εντέρων σε παιδιά με αυτισμό είναι διαφορετικό.

Σημειώνοντας ότι παιδιά με αυτισμό συχνά έχουν σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και άλλο πεπτικά προβλήματα, ο Naser συνέκρινε διαφορές στα εντερικά βακτήρια μεταξύ ανθρώπων με αυτισμό και χωρίς.

Είδε ότι το PPA φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της διαφοράς.

Το PPA χρησιμοποιείται για την παράταση της ζωής των κατεργασμένων τροφών στο ράφι. Ωστόσο μπορεί επίσης να μειώσει τον αριθμό των νευρώνων που μπορεί να αναπτύξει στον εγκέφαλό του το έμβρυο.

Το PPA, που παράγεται φυσιολογικά στο στομάχι, μπορεί να παραχθεί σε αφθονία όταν μείνει μια γυναίκα έγκυος.

Όταν μια έγκυος τρώει κατεργασμένες τροφές μπορεί να αυξήσει την παραγωγή PPA ακόμα περισσότερο, στέλνοντας το οξύ στο έμβρυο.

Το οξύ διαταράσσει την ισορροπία των κυττάρων στον εγκέφαλο με μεγάλη παραγωγή γλοιακών κυττάρων και μείωση νευρώνων.

Πολλά από αυτά μπορούν να διαταράξουν τη σύνδεση των νευρώνων και να προκαλέσουν φλεγμονή στον εγκέφαλο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports.

Scientific Reports.