Ερευνητές που εξάλειψαν τον ιό HIV από ποντικούς, δήλωσαν ότι τα αποτελέσματα αποτελούν σημαντική εξέλιξη στις προσπάθειες ανάπτυξης θεραπείας για τη λοίμωξη από τον ιό σε ανθρώπους.

Είναι η πρώτη φορά που ο ιός εξαλείφεται από το γονιδίωμα ζώων, ανέφεραν οι ερευνητές.

Ο Kamel Khalili, καθηγητής στο Temple University, δήλωσε ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι αγωγή για την καταστολή της αναπαραγωγής του ιού και θεραπεία γονιδιακής επεξεργασίας, όταν δοθούν συνδυαστικά, μπορούν να εξουδετερώσουν τον ιό από κύτταρα και όργανα ζώων.

Σε αυτή την έρευνα χρησιμοποιήθηκε το σύστημα CRISPR-Cas9 για την απομάκρυνση μεγάλων κομματιών DNA του ιού από κύτταρα που είχαν μολυνθεί, σε συνδυασμό με νέα συνταγή φαρμάκου που ονομάζεται (LASER) ART.

Στη συγκεκριμένη θεραπευτική αγωγή  αντιρετροϊκά φάρμακα τοποθετούνται σε  νανοκρυστάλλους που ταξιδεύουν σε ιστούς όπου ο ιός βρίσκεται πιθανόν εν υπνώσει.

Οι νανοκρύσταλλοι αποθηκεύονται εντός των κυττάρων για εβδομάδες και απελευθερώνουν αργά τα φάρμακα.

Ποντικοί με τον ιό HIV αντιμετωπίστηκαν πρώτα με LASER ART και στη συνέχεια με γονιδιακή επεξεργασία.

Η μέθοδος εξολόθρευσε DNA του HIV στο ένα τρίτο των ποντικών.

Η νέα έρευνα έδειξε ότι χρειάζεται και η CRISPR-Cas9 και η καταστολή του ιού μέσω μεθόδου όπως η LASER ART, συγχορηγούμενων, ώστε να οδηγηθούμε σε ίαση.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Communications.

Nature Communications.