Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 32 παχύσαρκους ενήλικους, που έκαναν καθιστική ζωή, αλλά δεν είχαν εκδηλώσει καρδιοπάθεια, τύπου 2 διαβήτη ή κολπική μαρμαρυγή. Οι ερευνητές τους χώρισαν τυχαία σε τρεις ομάδες. Η μία έκανε ένα τρίμηνο πρόγραμμα αεροβικής άσκησης, η δεύτερη ασκήσεις στο γυμναστήριο με βάρη και η τρίτη συνέχισε να μην γυμνάζεται.

Όλοι οι συμμετέχοντες έκαναν μαγνητική τομογραφία καρδιάς κατά την έναρξη της έρευνας, αλλά και στο τέλος των τριών μηνών.Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως μετά από 3 μήνες προπόνησης είχε μειωθεί κατά 31% το λίπος γύρω από την καρδιά (επιστημονικά: περικαρδιακός λιπώδης ιστός) στους συμμετέχοντες που έκαναν βάρη. Δεν είχε όμως μειωθεί σε εκείνους που έκαναν αεροβική άσκηση.

Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι και τα δύο είδη ασκήσεων μειώνουν ένα άλλο είδος λίπους της καρδιάς, τον επικαρδιακό λιπώδη ιστό ο οποίος επίσης συνδέεται με την καρδιοπάθεια, δήλωσε ο κύριος ερευνητής Dr Regitse Hojgaard Christensen, από το Κέντρο Φλεγμονής & Μεταβολισμού του Πανεπιστημιακού Νοοσκομείου της Κοπεγχάγης.

Ωστόσο η αεροβική φάνηκε να μειώνει περισσότερο τον επικαρδιακό λιπώδη ιστό (32% έναντι 24% που τον μείωσε η προπόνηση με βάρη).  Οι ασκήσεις με βάρη αυξάνουν τον μυϊκό ιστό και έτσι τη μυϊκή δύναμη, ενώ οι αεροβικές ασκήσεις την αντοχή. Παλαιότερες έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι οι ασκήσεις με βάση αυξάνουν τον βασικό μεταβολικό ρυθμό και έτσι τις καύσεις του λίπους. Μάλιστα οι καύσεις παραμένουν αυξημένες και όταν οι ασκούμενοι αναπαύονται και αυτό πιθανώς εξηγεί γιατί οι ασκήσεις με βάρη μειώνουν τον περικαρδιακό λιπώδη ιστό, αλλά η αεροβική όχι.

Η προπόνηση που έκαναν οι συμμετέχοντες ήταν μέτριας έντασης. Στην παρούσα έρευνα δεν συνδυάστηκαν τα δύο είδη προπόνησης, αλλά ο Dr Christensen και οι συνεργάτες του πιστεύουν πως ο συνδυασμός θα ήταν ακόμα αποτελεσματικότερος στην μείωση του λίπους γύρω από την καρδιά.

 

Πηγές: JAMA Cardiology