Η άσκηση- ακόμα και λίγη- μπορεί να παρατείνει τη ζωή, αναφέρει νέα έρευνα.

Νορβηγοί ερευνητές, επίσης ανακάλυψαν ότι η πολύ καθιστική ζωή συνδεόταν με υψηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 8 μελετών σε περισσότερους από 36.000 ενηλίκους 40 ετών και άνω, που παρακολουθήθηκαν για 6 χρόνια.

Στη διάρκεια της έρευνας, πέθανε σχεδόν το 6%. Οι ερευνητές κατέληξαν ότι οποιαδήποτε ποσότητα σωματικής δραστηριότητας, άσχετα από ένταση, συνδεόταν με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Ποσοστά θνησιμότητας μειώθηκαν απότομα καθώς αυξανόταν η δραστηριότητα σε ποσότητα παρόμοια με τη μέση δραστηριότητα στους άντρες στις ΗΠΑ και ήταν περίπου 10% έως 15% χαμηλότερα από τα επίπεδα άσκησης αντρών και γυναικών στη Σκανδιναβία.

Παρόμοια έντονη πτώση στα ποσοστά θνησιμότητας συνδεόταν με αυξημένες ποσότητες ελαφράς άσκησης μέχρι 300 λετπά την ημέρα και μέτριας έως έντονης για 24 λεπτά ημερησίως.

Η μεγαλύτερη διαφορά στον κίνδυνο πρόωρου θανάτου ήταν μεταξύ των λιγότερο και περισσότερο ενεργών, με 5 φορές περισσότερους  θανάτους στους αδρανείς έναντι των πιο ενεργών.

Οι ερευνητές επίσης ανακάλυψαν ότι το να περνούν τουλάχιστον 9.5 ώρες την ημέρα καθισμένοι συνδεόταν με στατιστικά σημαντικά αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο BMJ.

Ο Ulf Ekelund, καθηγητής στο Norwegian School of Sport Sciences, δήλωσε ότι τα ευρήματα ενισχύουν ενδείξεις ότι οποιαδήποτε ποσότητα άσκησης είναι ωφέλιμη.

 

Πηγές: BMJ.