Επιστήμονες του National Institutes of Health ανακάλυψαν ότι γυναίκες που χρησιμοποιούν μόνιμη βαφή μαλλιών και χημικά ισιωτικά μαλλιών έχουν υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο στο μαστό σε σχέση με γυναίκες που δεν χρησιμοποιούν τέτοια προϊόντα.H έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Cancer, υποδεικνύει ότι ο κίνδυνος καρκίνου στο μαστό αυξάνει με πιο συχνή χρήση αυτών των χημικών προϊόντων για τα μαλλιά.

Χρησιμοποιώντας στοιχεία 46.709 γυναικών, ερευνητές του National Institute of Environmental Health Sciences ανακάλυψαν ότι γυναίκες που χρησιμοποιούσαν τακτικά μόνιμη βαφή, ένα χρόνο πριν την εγγραφή στην έρευνα, είχαν 9% περισσότερες πιθανότητες από τις γυναίκες που δεν χρησιμοποιούσαν βαφή, να εμφανίσουν καρκίνο στο μαστό.

Μεταξύ των Αφροαμερικανίδων, η χρήση μόνιμης βαφής κάθε 5-8 εβδομάδες ή περισσότερο συνδεόταν με 60% αυξημένο κίνδυνο καρκίνου στο μαστό σε σύγκριση με αύξηση του κινδύνου κατά 8% στις λευκές.

Η ομάδα ανακάλυψε μικρή ή καθόλου αύξηση στον κίνδυνο από τη χρήση ημιμόνιμης ή προσωρινής βαφής.

Οι ερευνητές εξετάζουν πιθανή σχέση μεταξύ βαφών και καρκίνου εδώ και χρόνια, αλλά τα αποτελέσματα ήταν μεικτά, δήλωσε η Alexandra White. Στη νέα έρευνα, φάνηκε υψηλότερος κίνδυνος συνδεόμενος με τη χρήση βαφής μαλλιών και η επίδραση ήταν ισχυρότερη σε Αφροαμερικανίδες-ιδιαίτερα σε όσες έκαναν συχνή χρήση αυτών των προϊόντων.

Η Dr. White ανακάλυψε ότι γυναίκες που χρησιμοποιούσαν χημικά ισιωτικά μαλλιών τουλάχιστον κάθε 5-8 εβδομάδες είχαν 30% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο στο μαστό.

Ενώ η σχέση μεταξύ χρήσης ισιωτικών και καρκίνου στο μαστό ήταν παρόμοια σε Αφροαμερικανίδες και λευκές, η χρήση ισωτικών ήταν πιο συχνή στις πρώτες.

Η Dale Sandler, προειδοποίησε ότι υπάρχουν ορισμένες προηγούμενες ενδείξεις που στηρίζουν τη σχέση με τα χημικά ισιωτικά αλλά τα αποτελέσματα πρέπει να αναπαραχθούν σε νέες έρευνες.

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;