Οι πιθανότητες ακαδημαϊκής επιτυχίας ενός παιδιού μπορεί ενδεχομένως να είναι δυνατό να προβλέπονται στη γέννησή του, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές του University of York ανακάλυψαν ότι τα γονίδια του παιδιού και η εκπαίδευση των γονέων του, καθώς και η οικονομική τους άνεση, ήταν σημαντικοί προγνωστικοί παράγοντες της σχολικής επιτυχίας.

Ανέλυσαν στοιχεία 5.000 παιδιών που γεννήθηκαν στη Βρετανία μεταξύ 1994 και 1996 και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενώ τα γονίδια είχαν σημαντική επίδραση στην ακαδημαϊκή επιτυχία, οι οικονομικά εύρωστοι και πολύ μορφωμένοι γονείς ήταν ακόμα πιο σημαντικός παράγοντας.

Ενώ το 47% των παιδιών με υψηλή γενετική προδιάθεση για εκπαίδευση αλλά φτωχότερους γονείς κατάφερε να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο, το ποσοστό ήταν 62% σε όσα είχαν χαμηλή γενετική προδιάθεση αλλά πιο πλούσιους γονείς.

Παιδιά με υψηλή γενετική προδιάθεση και πολύ μορφωμένους γονείς είχαν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα-77% φοίτησαν στο πανεπιστήμιο.

Το ποσοστό ήταν 21% σε παιδιά που είχαν χαμηλή γενετική προδιάθεση και φτωχότερες οικογένειες.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο Developmental Science, θα μπορούσαν να συμβάλουν στον εντοπισμό παιδιών που έχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο για φτωχό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.

Η τεχνητή νοημοσύνη αξιολογεί τον καρδιαγγειακό κίνδυνο κατά τη διάρκεια αξονικής τομογραφίας [μελέτη]