Ερευνητές από την Κίνα ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με αλτρουιστική συμπεριφορά αισθάνονται λιγότερο πόνο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο στο οποίο η ερευνητική ομάδα αναφέρει τα πειράματα με εθελοντές.

Πραγματοποιήθηκαν 4 πειράματα. Στο πρώτο, οι ερευνητές ζήτησαν από ανθρώπους που έδωσαν αίμα μετά από σεισμό να αξιολογήσουν τον πόνο από τη βελόνα. Επίσης, ρώτησαν ανθρώπους που έδωσαν αίμα όταν δεν υπήρχαν πρόσφατες καταστροφές.

Ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που έσπευσαν να δώσουν αίμα μετά από ένα σεισμό είχαν λιγότερο πόνο από τη βελόνα σε σχέση με την άλλη ομάδα.

Στο δεύτερο πείραμα, οι εθελοντές έπρεπε να βοηθήσουν στην επιμέλεια ενός βιβλίου για παιδιά πρόσφυγες ενώ εκτίθεντο στο κρύο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτοί ανέφεραν λιγότερη δυσφορία στο κρύο σε σχέση με όσους δεν προσφέρθηκαν να κάνουν τη δουλειά.

Στο τρίτο πείραμα, σε ασθενείς με καρκίνο που πονούσαν και μαγείρευαν και καθάριζαν για άλλους ομοιοπαθείς που έκαναν τα παραπάνω μόνο για τον εαυτό τους, οι ερευνητές διαπίστωσαν και πάλι ότι όσοι βοηθούσαν άλλους ανέφεραν λιγότερο πόνο.

Στο τελευταίο πείραμα, οι ερευνητές ζήτησαν από τους εθελοντές να δώσουν χρήματα για να βοηθήσουν ορφανά παιδιά. Τους ρώτησαν επίσης πόσο θεωρούσαν ότι η δωρεά τους βοηθούσε τα παιδιά.

Οι εθελοντές υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία ενώ τους χτυπούσε ηλεκτρικό ρεύμα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι όσοι είχαν κάνει δωρεά ανέφεραν λιγότερη αντίδραση του εγκεφάλου στο σοκ σε σχέση με όσους αρνήθηκαν να προβούν σε δωρεά.

Διαπίστωσαν επίσης ότι όσο πιο πολύ ένας εθελοντής αισθανόταν ότι η δωρεά του είχε βοηθήσει τα ορφανά τόσο λιγότερο ο εγκέφαλός του ανταποκρινόταν στο σοκ.

Οι ερευνητές υποδεικνύουν ότι τα πειράματά τους σε συνδυασμό με αποτελέσματα από άλλες έρευνες, δείχνουν ότι η αλτρουιστική συμπεριφορά δεν κάνει μόνο τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά αλλά μειώνει και την εμπειρία του πόνου.

Proceedings of the National Academy of Sciences