Η αλλαγή του βάρους που σηκώνουν οι αθλητές θα μπορούσε να βοηθήσει στο να γίνονται δυνατότεροι με λιγότερη προσπάθεια, αναφέρει νέα έρευνα.

Στην άρση βαρών, το  1 Repetition Maximum - 1 RM, το ανώτατο βάρος που μπορεί να σηκώσει ένας αθλητής, ορίζει το φορτίο του βάρους για όλες τις προπονήσεις.

Η νέα έρευνα συνέκρινε  το 1 RM με μέθοδο που ονομάζεται load velocity profile, στην οποία αθλητές σηκώνουν διάφορα βάρη από προπόνηση σε προπόνηση.

Σε διάστημα 6 εβδομάδων, αθλητές που χρησιμοποίησαν το load velocity έγιναν πιο δυνατοί σε σχέση με όσους χρησιμοποίησαν το 1 RM παρόλο που γενικά σήκωναν λιγότερο βάρος, σύμφωνα με επιστήμονες του University of Lincoln.

Η έρευνα περιέλαβε 16 άντρες, 18 έως 29 ετών, με τουλάχιστον 2 χρόνια εξάσκησης σε άρση βαρών.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη βελτίωση της μυϊκής ισχύος των αθλητών και της δύναμης και να καταστήσουν ευκολότερο τον έλεγχο της κούρασης κατά την προπόνηση.

Ο Harry Dorrell, του School of Sport and Exercise Science δήλωσε ότι υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στην επίδοση ενός αθλητή μια συγκεκριμένη ημέρα, όπως η ποσότητα ύπνου που είχε, η διατροφή ή παράγοντες παρακίνησης, αλλά με παραδοσιακές μεθόδους με βάση ποσοστά δεν θα είχαμε πληροφορίες για το πώς αυτό επηρεάζει τη δύναμη.

Η νέα μέθοδος προπόνησης επέτρεψε στους ερευνητές να προσαρμόσουν το φορτίο προς τα κάτω ή προς τα πάνω όπως χρειαζόταν.

Πρόκειται για τη διασφάλιση ότι ο αθλητής σηκώνει το κατάλληλο φορτίο για αυτόν τη συγκεκριμένη ημέρα, δήλωσε ο ερευνητής.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Strength and Conditioning Research.

 

Πηγές: Journal of Strength and Conditioning Research.