Τα βακτήρια ενδεχομένως παίζουν ρόλο στην εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 σε σοβαρά παχύσαρκους, αναφέρουν ερευνητές.

Ανέλυσαν βακτηριακό γενετικό υλικό στο αίμα και σε δείγματα ιστών από 40 σοβαρά παχύσαρκους κατά τη διάρκεια βαριατρικής επέμβασης.

Μισοί από τους ασθενείς είχαν διαβήτη τύπου 2, ενώ οι υπόλοιποι είχαν αντίσταση στην ινσουλίνη αλλά όχι διαβήτη.

Το αίμα, ήπαρ και ορισμένα αποθέματα λίπους στην κοιλιά σε ανθρώπους με διαβήτη είχαν διαφορετική βακτηριακή υπογραφή σε σχέση με όσους δεν είχαν διαβήτη.

Οι Καναδοί ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι ο συνολικός αριθμός βακτηρίων ποικίλλει από έναν ιστό  σε άλλον και είναι υψηλότερος στο ήπαρ  και το μείζον επίπλουν.

Αυτές οι 2 περιοχές παίζουν σημαντικό ρόλο στη μεταβολική ρύθμιση.

Ο Andre Marette, του Laval University, δήλωσε ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι άνθρωποι με σοβαρή παχυσαρκία, βακτήρια ή κομμάτια βακτηρίων συνδέονται με εμφάνιση διαβήτη 2.

Το βακτηριακό γενετικό υλικό που εντοπίστηκε στους ιστούς πιθανόν προέρχεται από το έντερο, σύμφωνα με ερευνητές.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι γνωρίζουμε πως ο εντερικός φραγμός  είναι πιο διαπερατός στους παχύσαρκους. Η υπόθεσή του είναι ότι βακτήρια και κομμάτια τους διαπερνούν το φράγμα και ξεκινούν  φλεγμονώδη διαδικασία που τελικά εμποδίζει την ινσουλίνη να κάνει το έργο της.

Tα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Metabolism.

Nature Metabolism.