Όσο πιο καλή φόρμα έχει κάποιος όταν αρχίζει ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους τόσα κιλά θα μπορούσε να χάσει αναφέρει νέα έρευνα.

Η Dr. Adnin Zaman, του University of Colorado Anschutz Medical Campus, δήλωσε ότι η παρούσα έρευνα θα μπορούσε να βοηθήσει στον σχεδιασμό προγραμμάτων απώλειας βάρους και υποδεικνύει ότι ενήλικες με φτωχή φόρμα μπορεί ενδεχομένως να ωφελούνται από επιπλέον στήριξη με άσκηση κατά τη διάρκεια προγράμματος απώλειας κιλών για να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας και να βελτιώσουν τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους.

Η έρευνα περιέλαβε  60 υπέρβαρους και παχύσαρκους που ανήκαν σε πρόγραμμα απώλειας βάρους διάρκειας 18 μηνών. Συνδύαζε διατροφή με περιορισμό θερμίδων, υποστήριξη συμπεριφοράς σε ομαδική βάση και 6 μήνες επιβλεπόμενης άσκησης. Οι συμμετέχοντες έκαναν έως 300 λεπτά την εβδομάδα μέτριας έντασης άσκηση.

Μετά την επιβλεπόμενη άσκηση οι συμμετέχοντες έπρεπε να συνεχίζουν να γυμνάζονται μόνοι τους στο ίδιο επίπεδο.

Στην έναρξη, ποσοστό 33% των συμμετεχόντων είχε πολύ κακή φόρμα και οι υπόλοιποι φτωχή ή καλύτερη. Ο ΔΜΣ ήταν υψηλότερος στην πρώτη ομάδα.

Στους 6 και 12 μήνες οι ομάδες δεν διέφεραν όσον αφορά την απώλεια βάρους. Μετά από 18 μήνες όσοι  είχαν χειρότερη φόρμα στην έναρξη είχαν χάσει περίπου το ήμισυ όσων οι άλλοι- 4 κιλά κατά μέσον όρο έναντι 9.

Ενώ όλοι αύξησαν την ποσότητα άσκησης που μπορούσαν να κάνουν, όσοι είχαν λιγότερο καλή φόρμα δεν μπορούσαν πολύ-24 λεπτά έναντι 42 λεπτών την ημέρα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of the Endocrine Society.

 

Πηγές: Journal of the Endocrine Society.