Δεν είναι σαφές ακόμα γιατί ο τοκετός ορισμένων εγκύων έχει μεγάλη διάρκεια και ορισμένες διατρέχουν κίνδυνο στον τοκετό. Επίσης ορισμένες συλλαμβάνουν γρήγορα ενώ για άλλες απαιτούνται χρόνια.

Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται σε γονίδιο που κληρονομήθηκε από τους Νεάντερταλ, που έζησαν στην Ευρασία μέχρι πριν 40.000 χρόνια.

Ερευνητές του Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology στη Γερμάνια και του Karolinska Institutet ανακάλυψαν σχέση μεταξύ κληρονομικού υποδοχέα  προγεστερόνης από τους Νεάντερταλ και αυξημένης γονιμότητας, λιγότερων αποβολών και λιγότερης αιμορραγίας στην αρχή της εγκυμοσύνης.

Η προγεστερόνη παίζει αναγκαίο ρόλο στη διατήρηση των αρχικών σταδίων της κύησης.

Μια από τις αναγκαίες λειτουργίες της είναι η σκλήρυνση του τοιχώματος της μήτρας. Όταν το τοίχωμα του ενδομητρίου εμπλουτίζεται, προετοιμάζεται να λάβει και να θρέψει γονιμοποιημένο ωάριο.

Ένας από τους απαραίτητους ρόλους του πλακούντα είναι να παράγει την προγεστερόνη που χρειάζεται για τη διατήρηση της κύησης.

Τα επίπεδα προγεστερόνης παραμένουν αυξημένα στην εγκυμοσύνη, βοηθώντας το έμβρυο να είναι βιώσιμο.

Όσες έχουν χαμηλά επίπεδα προγεστερόνης στην κύηση μπορεί ενδεχομένως να αποβάλουν και να αιμορραγούν στο πρώτο τρίμηνο.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Molecular Biology and Evolution, έδειξε ότι μια στις 3 γυναίκες στην Ευρώπη κληρονόμησε τον υποδοχέα προγεστερόνης από τους Νεάντερταλ , γονιδιακή ποικιλομορφία που συνδέεται με καλύτερη γονιμότητα, λιγότερες αποβολές και λιγότερες κυήσεις υψηλού κίνδυνου.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η γονιδιακή ποικιλομορφία των Νεάντερταλ έχει φτάσει σε συχνότητα 20% σε μη Αφρικανές και έχει συνδεθεί με πρόωρο τοκετό.

Οι ερευνητές έδειξαν ότι μία από τις παρανοηματικές υποκαταστάσεις εμφανίζεται σταθερή στους Νεάντερταλ.
Ανακάλυψαν επίσης ότι 2 απλότυποι Νεάντερταλ που φέρουν τον υποδοχέα προγεστερόνης έφθασαν ως το σύγχρονο ανθρώπινο πληθυσμό.

Σήμερα, ορισμένες γυναίκες φέρουν το γονίδιο που εκφράζει υψηλότερα επίπεδα του υποδοχέα

Ο Hugo Zeberg, δήλωσε ότι ο υποδοχέας προγεστερόνης είναι παράδειγμα του πώς ευνοϊκές γενετικές ποικιλομορφίες που εισήχθησαν στους συγχρόνους ανθρώπους με μείξη με Νεάντερταλ μπορεί να έχει επίδραση στους ανθρώπους που ζουν σήμερα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 450.000 ανθρώπων. Από αυτούς 244.000 ήταν γυναίκες. Ανακάλυψαν ότι μια στις 3 γυναίκες στην Ευρώπη έχει τον υποδοχέα προγεστερόνης.

Στο μεταξύ, 29% φέρουν ένα αντίγραφο του υποδοχέα Νεάντερταλ και 3% έχουν 2 αντίγραφα.

Το ποσοστό γυναικών που κληρονόμησαν το γονίδιο είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερο από τα περισσότερα γονίδια Νεάντερταλ. Αυτά τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η ποικιλομορφία Νεάντερταλ του υποδοχέα έχει θετική επίδραση στη γονιμότητα.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι γυναίκες που φέρουν την ποικιλομορφία τείνουν να έχουν λιγότερες αποβολές, γεννούν περισσότερα παιδιά, μένουν πιο εύκολα έγκυες και έχουν λιγότερες αιμορραγίες. Η ομάδα επίσης πραγματοποίησε μοριακές αναλύσεις και ανακάλυψε ότι γυναίκες παράγουν περισσότερους υποδοχείς προγεστερόνης στα κύτταρα δύοντας αυξημένη ευαισθησία στην προγεστερόνη

Ως αποτέλεσμα, αυτές οι γυναίκες προστατεύονται από αιμορραγία και αποβολές.