Ακόμα μια έρευνα ανακάλυψε σχέση μεταξύ κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη από τον κορωνοϊό και ομάδας αίματος A. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι γενετικοί λόγοι μπορεί ενδεχομένως να κάνουν τους ανθρώπους με αυτή την ομάδα αίματος πιο ευάλωτους.

Γερμανοί ερευνητές από το University of Kiel εξέτασαν το ανθρώπινο γονιδίωμα για να εντοπίσουν περιοχές του DNA που μπορεί να προδιαθέτουν σε σοβαρή νόσηση από COVID-19 και ανακάλυψαν κοινή γενετική ρίζα σε πολλούς από αυτούς τους ασθενείς και σε όσους είχαν ομάδα αίματος Α.

Ερεύνησαν το γονιδίωμα 1.610 ασθενών  από 7 πόλεις της Ισπανίας και της Ιταλίας που βρέθηκαν στο επίκεντρο της πανδημίας.

Μετά από σύγκριση του γονιδιώματος με αυτό 2.205 ανθρώπων που δεν νόσησαν βαριά, οι ερευνητές εντόπισαν 2 σημεία στο γονιδίωμα. Η πιο αξιοσημείωτη γονιδιακή περιοχή ήταν μια που κωδικοποιεί για την ομάδα αίματος των ανθρώπων.

Η ποικιλομορφία πίσω από την ομάδα Α ήταν πιο συχνή μεταξύ των σοβαρά αρρώστων.

Οξυγόνο

Άνθρωποι με ομάδα Α είχαν 50% περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν τόσο βαριά που να χρειαστούν στήριξη με οξυγόνο ή μηχανικό αερισμό σε σύγκριση με άλλες ομάδες αίματος.

Στον αντίποδα, η ομάδα αίματος 0 συνδεόταν με χαμηλότερη πιθανότητα σοβαρής νόσου.

Το εύρημα θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί ορισμένοι νέοι, κατά τα άλλα υγιείς και χωρίς υποκείμενη νόσο, νοσούν σοβαρά ή πεθαίνουν.

Η περίεργη σχέση μεταξύ ομάδας Α και σοβαρής νόσησης από COVID-19 εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην Κίνα.

'Ενωση Ασθενών Ελλάδος: Η Θεσσαλονίκη, γέφυρα στα δικαιώματα των ασθενών