Η μελέτη της Accenture δημοσκόπησε 2.700 ασθενείς με καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και ανοσολογία από όλο τον κόσμο και διαπίστωσε ότι εννέα στους 10 που χρησιμοποιούν απομακρυσμένες υπηρεσίες ένιωσαν ότι η ποιότητα της φροντίδας τους ήταν τόσο καλή ή καλύτερη από ό, τι πριν.

Συνολικά, το 60% από αυτούς θέλουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία περισσότερο για να επικοινωνούν με τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης στο μέλλον, προσθέτοντας στα στοιχεία ότι το COVID-19 θα μπορούσε να οδηγήσει σε θεμελιώδεις αλλαγές στην παροχή υγειονομικών υπηρεσιών.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, υπάρχει ήδη πίεση στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να διατηρήσει την αποζημίωση για υπηρεσίες τηλεθεραπείας που έχουν εγκριθεί βάσει διατάξεων έκτακτης ανάγκης.

Μόλις αυτήν την εβδομάδα, εστάλη επιστολή από 340 ομάδες υγειονομικής περίθαλψης ζητώντας από τους νομοθέτες να  δράσουν γρήγορα για να κάνουν αυτές τις αλλαγές μόνιμες, λέγοντας ότι οι αξιώσεις για την τηλεϊατρική στις ΗΠΑ είχαν αυξηθεί 4.300% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Ορισμένες πολιτείες έχουν ήδη κινηθεί μονομερώς για να κάνουν αυτές τις αλλαγές μόνιμες, όπως η Μασαχουσέτη και η Πενσυλβάνια, ενώ άλλες ανέφεραν επίσης ότι εξετάζουν μόνιμες πολιτικές για την υγεία.

Η έρευνα της Accenture πραγματοποιήθηκε σε ασθενείς στις ΗΠΑ, καθώς και στην Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ασθενείς φοβόνταν να διακινδυνεύσουν την έκθεση στο COVID-19 πηγαίνοντας στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και περισσότερα από τα δύο τρίτα (70%) ανέστειλαν ή ακύρωσαν μέρος της θεραπείας τους.

Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες ασθενείς άρχισαν επίσης να κάνουν κάποια θεραπεία στο σπίτι χρησιμοποιώντας εικονικά εργαλεία, το 70% από αυτούς για πρώτη φορά. Μεταξύ αυτών, το 63% βαθμολόγησε την εμπειρία ως καλή ή εξαιρετική, σύμφωνα με την Accenture.

"Μαζί με τη μετάβαση σε εικονικές μορφές φροντίδας και επικοινωνίας ήρθε η αίσθηση της μεγαλύτερης ικανοποίησης με την παρεχόμενη φροντίδα", σχολίασε ο Brad Michel, επικεφαλής της Accenture North America Life Sciences.

 "Πολλοί ασθενείς δήλωσαν ότι ένιωθαν ότι η φροντίδα ήταν πιο προσωπική, πιο βολική και έγκαιρη και πολλοί επίσης δήλωσαν ότι οι πληροφορίες που έλαβαν ήταν καλύτερες", πρόσθεσε.

Μεταξύ άλλων ευρημάτων ήταν ότι το 47% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έλαβε καλύτερες, πιο εξατομικευμένες απαντήσεις, το 41% είπε ότι τα σχόλια ήταν ταχύτερα και το 40% είπε ότι η πρόσβαση ήταν πιο βολική.

 Επιπλέον, η συνολική εμπιστοσύνη στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης φαίνεται να έχει αυξηθεί. Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η εμπιστοσύνη τους στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης αυξήθηκε και το 45% δήλωσε ότι αυξήθηκε επίσης η εμπιστοσύνη τους στις εταιρείες φαρμακευτικών και ιατρικών συσκευών.

Ενώ το 77% των ασθενών δήλωσε ότι οι κλινικές δοκιμές είχαν ανασταλεί ή καθυστερήσει, μεταξύ εκείνων των οποίων οι μελέτες συνεχίστηκαν το 61% ανέφερε ότι χρησιμοποιήθηκαν εικονικές αλληλεπιδράσεις για να συνεχίσουν να συνεχίζονται.

"Οι εταιρείες πρέπει να επενδύσουν ανθρώπους, χρόνο και χρήμα τώρα για να αξιοποιήσουν αυτή τη δυναμική για να επεκτείνουν και να βελτιώσουν τα εργαλεία και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν και να παρέχουν φροντίδα στους ασθενείς", δήλωσε ο παγκόσμιος επικεφαλής των βιοεπιστημών Stuart Henderson.

Πηγές: https://pharmaphorum.com/news/virtual-healthcare-during-pandemic-has-won-patients-over-survey/