Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία σε περισσότερους από 30.000 μεσήλικες άνδρες και γυναίκες (ηλικίες 40-59 ετών).

Οι συμμετέχοντες είχαν απαντήσει κατά την έναρξή της σε ειδικό ερωτηματολόγιο, ενώ συνολικά οι επιστήμονες τους παρακολούθησαν για 20 χρόνια. Στο διάστημα αυτό συνέβησαν σχεδόν 2.000 καρδιαγγειακά επεισόδια, όπως έμφραγμα ή εγκεφαλικό.

Όσοι συμμετέχοντες έκαναν καθημερινά ζεστό αφρόλουτρο είχαν 28% μικρότερο κίνδυνο να παρουσιάσουν καρδιαγγειακή νόσο. Είχαν επίσης 26% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού, συγκριτικά με όσους έκαναν αφρόλουτρο μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Οι ερευνητές είδαν επίσης πως οι συμμετέχοντες που έκαναν καθημερινά αφρόλουτρο είχαν χαμηλότερο κίνδυνο να παρουσιάσουν υπέρταση.

"Ανακαλύψαμε ότι το τακτικό αφρόλουτρο συνδεόταν με μειωμένη πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου στους μεσήλικες άνδρες και γυναίκες, γεγονός που υποδεικνύει όφελος στην πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου", έγραψαν οι ερευνητές στο επιστημονικό περιοδικό Heart. "Οι επιδράσεις αυτές είναι παρόμοιες με εκείνες της άσκησης. Πιστεύεται ότι οφείλονται στα οφέλη που παρέχει μακροπρόθεσμα το ζεστό αφρόλουτρο στην αγγειακή λειτουργικότητα".

Ωστόσο οι ερευνητές παραδέχονται πως μπορεί να έπαιξαν και άλλοι παράγοντες ρόλο στα ευρήματά τους, καθώς οι συμμετέχοντες που δεν έκαναν συχνά αφρόλουτρο είχαν μικρότερη πιθανότητα να υιοθετούν και άλλες υγιεινές συνήθειες.

Επιπρόσθετα, το πολύ ζεστό αφρόλουτρο μπορεί να ενέχει ορισμένους κινδύνους, ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους, που δεν μπορούν να ρυθμίσουν σωστά την σωματική θερμοκρασία τους και διατρέχουν κίνδυνο υπερθέρμανσης. Αν εξάλλου γλιστρήσει κανείς στη μπανιέρα υπάρχει κίνδυνος πνιγμού, υπογραμμίζουν οι επιστήμονες στο άρθρο τους.

Η νέα έρευνα δεν εξέτασε αν ανάλογα οφέλη μπορεί να έχει και το ζεστό ντους.