Πολλοί άνδρες πιστεύουν ότι η κρεοφαγία συνδέεται με την αρρενωπότητα, αλλά μια νέα έρευνα δείχνει ότι το επίπεδο της τεστοστερόνης στους άνδρες που τρώνε πολλά λαχανικά είναι παρόμοιο με εκείνο των ανδρών που τρώνε μόνο κρέας.

"Ανακαλύψαμε ότι μια διατροφή με βάση φυτικής προέλευσης τρόφιμα συνδέεται με φυσιολογικό επίπεδο τεστοστερόνης, εφάμιλλο με εκείνο των ανδρών που τρώνε μια κλασική δυτικού τύπου διατροφή που περιέχει πολύ κρέας», δήλωσε ο κύριος ερευνητής Dr. Ranjith Ramasamy, διευθυντής Αναπαραγωγικής Ουρολογίας στο University of Miami Health System.

"Η πεποίθηση ότι το κρέας είναι απαραίτητο για να έχει ένας άνδρας φυσιολογική τεστοστερόνη, βασίζεται σε απλές εικασίες και όχι σε επιστημονικά δεδομένα", πρόσθεσε.

Ο Ramasamy και άλλοι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία από 191 άνδρες, ηλικίας 18-75 ετών. Τα στοιχεία αφορούσαν τη διατροφή και το επίπεδο της τεστοστερόνης. Οι επιστήμονες ταξινόμησαν τα διαιτολόγια των ανδρών, ανάλογα με το αν περιείχαν πολλά ή λίγα φυτικής προέλευσης τρόφιμα, καθώς και ανάλογα με το αν ήταν υγιεινά ή ανθυγιεινά.

Τα επίπεδα της τεστοστερόνης κάτω από 300 νανογραμμάρια ανά δέκατο του λίτρου ισοδυναμούν με ανεπάρκεια της ορμόνης, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Ουρολογικής Εταιρείας, λένε οι ερευνητές.

Όπως έδειξε η έρευνά τους, η διατροφή των συμμετεχόντων λίγο επηρέαζε το επίπεδο της τεστοστερόνης τους. "Είτε ένας άνδρας έτρωγε μια κλασική, δυτικού τύπου διατροφή με πολλά λιπαρά και ζωικά προϊόντα, είτε έτρωγε πιο υγιεινά, καταναλώνοντας πολλά φρούτα, λαχανικά και όσπρια, οι διαφορές στην τεστοστερόνη ήταν αμελητέες» είπε ο ερευνητής Manish Kuchakulla, από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι.

Η κατά βάση φυτική διατροφή προστατεύει την υγεία, αφού μειώνει την πιθανότητα ανάπτυξης πολλών παθήσεων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η υπέρταση, η στεφανιαία νόσος, το εγκεφαλικό επεισόδιο και πολλές μορφές καρκίνου, σημειώνουν οι ερευνητές στο άρθρο τους.

Παλαιότερες έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι η ακολούθηση μιας διατροφής με μικρές ποσότητες ζωικής προέλευσης τροφίμων είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, καθώς αφήνει πολύ μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

World Journal of Urology