Τα παιδιά του Δημοτικού που βλέπουν πολλή τηλεόραση ή/και ασχολούνται με τις ώρες στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μπορεί να έχουν χειρότερες επιδόσεις στην ανάγνωση και στα μαθηματικά, αναφέρει νέα έρευνα στην Αυστραλία.

Στην έρευνα αναλύθηκαν στοιχεία για τις επιδόσεις που είχαν στα μαθήματα περισσότερα από 1.200 παιδιά, όταν είχαν ηλικία 8-9 ετών και στη συνέχεια δύο χρόνια αργότερα. Οι γονείς των παιδιών είχαν συμπληρώσει ερωτηματολόγια για τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών από αυτά.

Όσα παιδιά έβλεπαν καθημερινά τηλεόραση επί δύο ή περισσότερες ώρες στις ηλικίες 8 ή 9 ετών, είχαν χειρότερες επιδόσεις στην ανάγνωση δύο χρόνια αργότερα, συγκριτικά με τα παιδιά που έβλεπαν λιγότερη τηλεόραση. Η απώλεια ισοδυναμούσε με την απώλεια 4 μηνών μαθημάτων.

Αντίστοιχα, όσα παιδιά χρησιμοποιούσαν τον υπολογιστή επί περισσότερο από μία ώρα ημερησίως, είχαν ανάλογη απώλεια στην ικανότητα των μαθηματικών υπολογισμών. Ωστόσο το εύρημα αυτό δεν αφορούσε τα παιχνίδια στον υπολογιστή, καθώς η έρευνα δεν έδειξε να συνδέονται με τις επιδόσεις στο σχολείο, διευκρινίζουν οι ερευνητές στο επιστημονικό περιοδικό "PLOS ONE".

Τα νέα ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς, τους δασκάλους και όσους σχεδιάζουν τις πολιτικές να δημιουργήσουν προγράμματα και συστάσεις για περιορισμό της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων από τα παιδιά του Δημοτικού, λένε οι ερευνητές.

Παλαιότερες έρευνες έχουν συνδέσει τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων με την παχυσαρκία, τον φτωχής ποιότητας ύπνο και διάφορα ψυχοσωματικά προβλήματα. Ωστόσο δεν έχει μελετηθεί αρκετά η πιθανή σύνδεσή τους με τις σχολικές επιδόσεις, τονίζουν οι ερευνητές.

Το κενό αυτό, όμως, "είναι σήμερα πιο σημαντικό από ποτέ, αν σκεφτούμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στη σχολική ζωή των μαθητών, που οδήγησε πολλούς από αυτούς στη μάθηση εξ αποστάσεως", δήλωσε η κύρια ερευνήτρια Dr. Lisa Mundy, αναπτυξιακής ψυχολόγος στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Παίδων Murdoch, στη Μελβούρνη. 

Και πρόσθεσε: "Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η πολύωρη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων είναι επιζήμια. Αυτό είναι σοβαρό και πρέπει να συνεχιστούν οι έρευνες, ώστε να δούμε ποιες θα μπορούσαν να είναι οι πιθανές επιπτώσεις στα παιδιά που πηγαίνουν στο Γυμνάσιο".