Αντί για 4, η ανθρώπινη βιολογία φαίνεται πως έχει 2, σύμφωνα με έρευνα του Stanford University.

Ο Michael Snyder, πραγματοποίησε έρευνα για να διαπιστώσει πώς η βιολογία αποκαλύπτει πόσες εποχές υπάρχουν.

Ανέλυσε 4 χρόνια μοριακών δεδομένων 105 ανθρώπων, ηλικίας 25 έως 75. Περίπου 4 φορές το χρόνο, οι συμμετέχοντες έδιναν δείγματα αίματος που αναλύθηκαν για μοριακές πληροφορίες σχετικά με την ανοσία, τη φλεγμονή, τον μεταβολισμό, την υγεία της καρδιάς, το μικροβίωμα κλπ. Παρακολουθήθηκαν επίσης η διατροφή και οι συνήθειες άσκησης.

Γενικά, η έρευνα ανακάλυψε ότι περισσότερα από 1.000 μόρια κινούνται σαν παλίρροια και άμπωτη κατά τη διάρκεια του χρόνου, ιδιαίτερα στο τέλος της άνοιξης-αρχές καλοκαιριού και στο τέλος του φθινοπώρου- αρχές χειμώνα.

Για παράδειγμα, το τέλος της άνοιξης συμπίπτει με αύξηση των δεικτών φλεγμονής που είναι γνωστό πως παίζουν ρόλο στις αλλεργίες, αύξηση των μορίων που εμπλέκονται στη ρευματοειδή αρθρίτιδα και την οστεοαρθρίτιδα, αύξηση της HbAc1, πρωτεΐνης που συνδέεται με τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, και υψηλότερα ετήσια επίπεδα του γονιδίου PER1, σημαντικού ρυθμιστή του κύκλου έγερσης -αφύπνισης.

Στην αρχή του χειμώνα, υπάρχουν αυξήσεις στα μόρια του ανοσοποιητικού που βοηθούν κατά των λοιμώξεων από ιούς, μόρια που εμπλέκονται στην ακμή και δείκτες υπέρτασης.

Οι ερευνητές επίσης ανακάλυψαν διαφορές μεταξύ ανθρώπων ανθεκτικών στην ινσουλίνη και όσων δεν ήταν.

Άνθρωποι ανθεκτικοί στην ινσουλίνη είχαν υψηλότερο επίπεδα Veillonella, είδος βακτηρίου που εμπλέκεται στην επεξεργασία της γλυκόζης κατά τη διάρκεια του έτους, εκτός από τα μέσα Μαρτίου έως το τέλος Ιουνίου.

Ο Snyder υπέδειξε, ότι η κατανόηση τέτοιων εποχικών αλλαγών στην ανθρώπινη βιολογία θα μπορούσε να συμβάλλει στην καθοδήγηση της περίθαλψης και στο σχεδιασμό κλινικών δοκιμών.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Communications.

Nature Communications.