Έρευνα του University of Otago, έδειξε ότι ενήλικες με χαμηλή πρόσληψη βιταμίνης C μπορούν να βελτιώσουν τα αισθήματα ζωτικότητας τρώγοντας 2 ακτινίδια την ημέρα, για 2 εβδομάδες.

Η έρευνα υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης βιταμίνης C μέσω ολόκληρου φρούτου, όπως το ακτινίδιο.

Η επίδραση που παρατηρήθηκε ήταν πιο τονισμένη από αυτή σε πληθυσμό που λάμβανε βιταμίνη C κυρίως σε μορφή συμπληρώματος.

Στην έρευνα, έλαβαν μέρος 167 συμμετέχοντες, 18 έως 35 ετών, με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C στην έναρξη και χωρίστηκαν τυχαία σε 3 ομάδες- ομάδα που κατανάλωνε ακτινίδια, ομάδα που λάμβανε συμπλήρωμα (250 mg) και ομάδα placebo.

Κάθε μέρα για 4 εβδομάδες, οι συμμετέχοντες έτρωγαν 2 ακτινίδια ή λάμβαναν χάπι. Μετρήθηκαν τα επίπεδα της βιταμίνης και ερωτηματολόγια έδειξαν στοιχεία για τη διάθεση, την κούραση και την ευεξία.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα επίπεδα βιταμίνης C στην ομάδα των ακτινιδίων και στην ομάδα του χαπιού αυξήθηκε σε φυσιολογικό επίπεδο εντός 2 εβδομάδων. Τα επιπλέον οφέλη στη ζωτικότητα, αναφέρθηκαν από την ομάδα που κατανάλωσε ακτινίδια.

Η βιταμίνη C έχει πολλές λειτουργίες στον οργανισμό και στον εγκέφαλο και αυξάνει την παραγωγή ορμονών και νευροδιαβιβαστών. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αδρεναλίνη, η σεροτονίνη και η οξυτοκίνη που ελέγχουν το επίπεδο στρες, ρυθμίζουν τη διάθεση και προάγουν αισθήματα ευεξίας.

Η Margreet Vissers, δήλωσε ότι αν και είναι γνωστές οι σχέσεις βιταμίνης C και σωματικής λειτουργίας, η νέα έρευνα δίνει ρόλο στη βιταμίνη και όσον αφορά τις νοητικές λειτουργίες. Η έρευνα επίσης υπέδειξε ότι πρόσληψη από φρούτο οδηγεί σε επιπλέον οφέλη στη νοητική λειτουργία.

Ο Dr. Conner δήλωσε ότι αυξάνοντας τα επίπεδα βιταμίνης C μέσω ολόκληρων τροφών όπως ακτινίδια, οι άνθρωποι μπορούν να λάβουν και άλλες ουσίες που θα ωφελήσουν περισσότερα συστήματα στον οργανισμό και τον εγκέφαλο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Nutrients.

Πηγές: Nutrients.