Επιστήμονες εντόπισαν το γονίδιο που είναι υπεύθυνο να πληροφορεί κάποιον πότε πρέπει να ουρήσει.

Το PIEZO2, μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει τουλάχιστον 2 είδη κυττάρων να κατανοήσουν πότε είναι γεμάτη η ουροδόχος κύστη και πρέπει να αδειάσει.

Η έρευνα έδειξε πώς συγκεκριμένα γονίδια και κύτταρα ενδεχομένως παίζουν σημαντικό ρόλο στην έναρξη της διαδικασίας.

Ο Ardem Patapoutian, δήλωσε ότι η ούρηση είναι αναγκαία για την υγεία. Είναι ένας από τους πρωταρχικούς τρόπους που το σώμα απαλλάσσεται από τα απόβλητα. Ελπίζει ότι τα αποτελέσματα δίνουν πιο λεπτομερή κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της ούρησης σε συνθήκες υγείας αλλά και νόσων.

Το PIEZO2 έχει οδηγίες για ανάπτυξη πρωτεϊνών που ενεργοποιούνται όταν τα κύτταρα εκτείνονται ή συμπιέζονται.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ασθενείς που γεννήθηκαν με γενετικό ελάττωμα στο γονίδιο PIEZO2 έχουν πρόβλημα να καταλάβουν πότε είναι γεμάτη η ουροδόχος κύστη τους και πειράματα σε ποντικούς έδειξαν ότι το γονίδιο έχει δυο ρόλους στη διαδικασία.

Σε πειράματα σε ποντικούς, το γονίδιο PIEZO2 ήταν πολύ ενεργό σε ορισμένα νεύρα που έστελναν σήματα από την ουροδόχο κύστη στον εγκέφαλο. Χρησιμοποιώντας απεικονιστική μέθοδο, είδαν ότι τα κύτταρα δραστηριοποιούνταν όταν γέμιζε η κύστη.

Τα στοιχεία υπέδειξαν ότι το  PIEZO2 μπορεί ενδεχομένως  να συμβάλλει στον έλεγχο της κύστης.

H έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Nature.

Nature.