Αυξημένη μέχρι και 40% είναι η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στη δεύτερη καραντίνα, σε σχέση με το πρώτο lockdown του περασμένου Μαρτίου – Μάϊου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία διελεύσεων στην Αττική Οδό.

Από τον συγκεκριμένο οδικό άξονα μπορεί κάποιος, λόγω των διοδίων που πληρώνουν όσοι τον χρησιμοποιούν, να αντλήσει ευκολότερα στοιχεία για την κίνηση στο ευρύτερο Λεκανοπέδιο της Αττικής και κατά συνέπεια την κινητικότητα στον πληθυσμό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η διοίκηση της Αττικής Οδού, στο πρώτο lockdown, δηλαδή από 23 Μαρτίου έως και 3 Μαΐου, η μείωση διελεύσεων από τον οδικό άξονα ήταν την τάξης του 72,8%.

Στο σημερινό, δεύτερο, lockdown και συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από 7 Νοεμβρίου μέχρι και τις 19 Νοεμβρίου, η μείωση των διελεύσεων προσέγγισε το 52,3%. Συνεπώς η κίνηση στην Αττική Οδό είναι αυξημένη κατά περίπου 40% σε σύγκριση με το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου που εφαρμόστηκε η πρώτη καραντίνα.

Ενώ, δηλαδή, στην πρώτη καραντίνα μόνο περίπου ένας στους τέσσερις κατοίκους του Λεκανοπεδίου (27%) εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί την Αττική Οδό, στο σημερινό lockdown περίπου ένας στους δύο οδηγούς (48%) εξακολουθεί να διέρχεται καθημερινά από τον οδικό άξονα.

Σχολεία

Τα στοιχεία της Αττικής Οδού επιβεβαιώνουν την εικόνα που καταγράφεται στους υπόλοιπους δρόμους της Αθήνας. Η αυξημένη κυκλοφορία αποδόθηκε από ορισμένους στο γεγονός πως την πρώτη εβδομάδα της δεύτερης καραντίνας είχαν μείνει ανοικτά τα δημοτικά σχολεία, τα νηπιαγωγεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί.

Την τελευταία εβδομάδα, όμως, δεν λειτουργούν ούτε αυτά, με την κίνηση να παραμένει αυξημένη έναντι του πρώτου lockdown. Επιπλέον, αρκετοί ελεύθεροι επαγγελματίες και εργαζόμενοι φαίνεται πως πηγαίνουν συχνότερα στα γραφεία τους, σε σχέση με την περίοδο Μαρτίου – Μάϊου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως το στοιχείο αυτό αποτελεί ανησυχητική ένδειξη σε ότι αφορά την προσδοκώμενη μείωση των μετακινήσεων, ένα από τα κύρια συστατικά στοιχεία για την επιτυχία ενός lockdown.

Πηγές: Euro2day