Ερευνητές από αρκετά ιδρύματα της Κίνας και 2 των ΗΠΑ, αναφέρουν σχέση μεταξύ διαταραχών του εντερικού μικροβιώματος και της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science Advances. Οι ερευνητές περιγράφουν την έρευνά τους σε δείγματα κοπράνων ασθενών με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή και ομάδων έλεγχου.

Στη νέα έρευνα, οι συγγραφείς υποδεικνύον ότι έχουν ενδείξεις που συνδέουν προβλήματα στο μικροβίωμα του εντέρου με συμπτώματα της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής.

Συνέλεξαν  311 δείγματα κοπράνων από 156 ανθρώπους με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή και 155 ανθρώπους που δεν έπασχαν από αυτή. Πραγματοποίησαν γενετική ανάλυση σε κάθε δείγμα για να εντοπιστούν μικρόβια και άλλο υλικό.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν διαφορές σε ορισμένα από τα συστατικά των δειγμάτων μεταξύ όσων είχαν και  όσων δεν είχαν κατάθλιψη. Ανακάλυψαν 47 είδη βακτηρίων που ήταν διαφορετικά και 50 μεταβολίτες στα κόπρανα καθώς και 3 βακτηριοφάγα που επίσης ήταν διαφορετικά.

Ανακάλυψαν υψηλότερα επίπεδα ειδών βακτηρίων του γένους των βακτηριοειδών και χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που ανήκαν στα είδη  Eubacterium και Blautia.

Οι ερευνητές υποδεικνύουν ότι η μείζων καταθλιπτική διαταραχή μπορεί ενδεχομένως να χαρακτηρίζεται από προβλήματα σο μικροβίωμα. Η ομάδα επίσης σημείωσε ότι υψηλότερα επίπεδα βακτηριοειδών στο μικροβίωμα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην εξήγηση του γιατί τόσοι ασθενείς με μείζονα κατάθλιψη έχουν αυξημένα επίπεδα κυτοκινών και φλεγμονής σε σύγκριση με το γενικό πληθυσμό.

Δύο αδέλφια κακοποιημένα και εγκαταλειμμένα επί 15 μέρες στο νοσοκομείο Ζακύνθου
Πρόγραμμα ενίσχυσης της πρόσβασης στο φάρμακο για ευπαθείς ομάδες στην Πελοπόννησο
Καούρες: Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση ή διαφραγματοκήλη;