Η ποικιλία των μικροβίων στο έντερο συνδέεται με τα επίπεδα βιταμίνης D, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές ανέλυσαν δείγματα κοπράνων και αίματος από 567 άντρες 6 πόλεων των ΗΠΑ, με μέση ηλικία τα 84   έτη/ ΟΙ περισσότεροι δήλωσαν ότι είχαν άριστη υγεία.

Οι ερευνητές του University of California, San Diego, ανακάλυψαν ότι το προφίλ του εντερικού μικροβιώματος των συμμετεχόντων συνδεόταν με τα επίπεδα ενεργού βιταμίνης D, που είναι σημαντική για την υγεία των οστών και την ανοσία.

Η εξέταση αίματος εντοπίζει ανενεργή πρόδρομη μορφή της βιταμίνης D, που μπορεί να αποθηκευτεί στο σώμα. Για να χρησιμοποιήσει τη βιταμίνη ο οργανισμός, πρέπει να μεταβολίσει τον πρόδρομη σε ενεργό μορφή.

Η Dr. Deborah Kado, δήλωσε έκπληκτη από την ανακάλυψη ότι η ποικιλία στο μικροβίωμα συνδεόταν στενά με την ενεργό μορφή της βιταμίνης D αλλά όχι με την πρόδρομη μορφή.

Δήλωσε, ότι μεγαλύτερη ποικιλία στο εντερικό μικροβίωμα εκτιμάται πως συνδέεται με καλύτερη υγεία.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι 12 είδη βακτηρίων ήταν πιο κοινά στο μικροβίωμα των αντρών με πολύ ενεργό βιταμίνη D. Τα περισσότερα από αυτά παράγουν λιπαρό οξύ που ονομάζεται βουτυρικό οξύ, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της υγείας των εντερικών τοιχωμάτων.

Ορισμένες προηγούμενες έρευνες υπέδειξαν ότι άνθρωποι με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D έχουν υψηλότερο κίνδυνο για καρκίνο, καρδιακή νόσο, πιο σοβαρή λοίμωξη από COVID-19  και άλλες νόσους.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή έως σήμερα, κατέληξε ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D δεν έχει επίδραση στην υγεία, περιλαμβανομένης της υγείας των οστών και του κινδύνου για καρδιοπάθεια και καρκίνο.

Η ερευνήτρια πρόσθεσε, ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι αυτές οι έρευνες μετρούσαν μόνο την πρόδρομο μορφή της συγκεκριμένης βιταμίνης παρά την ενεργή ορμόνη. Μετρήσεις της δημιουργίας και διάσπασης της βιταμίνης D μπορεί ενδεχομένως να είναι καλύτεροι δείκτες υποκείμενων θεμάτων υγείας και του ποιος θα μπορούσε καλύτερα να ανταποκριθεί σε συμπληρώματα βιταμίνης  D.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Communications.

Οδηγός για τις αλλεργίες και την κλιματική αλλαγή
Απάντηση της Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας για τη νοσηλεία και τον θάνατο του Δ. Καλλιάνου
Ερρίκος Ντυνάν: Καρδιολογική επέμβαση σε ασθενή 100 ετών!