Η κατανάλωση αβοκάντο ως μέρος της καθημερινής διατροφής μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας του εντέρου, αναφέρει νέα έρευνα από το University of Illinois. Τα αβοκάντο είναι υγιεινή τροφή με υψηλά επίπεδα ινών και μονοακόρεστων λιπαρών.

Oι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που έτρωγαν αβοκάντο καθημερινά ως μέρος ενός γεύματος, είχαν περισσότερα μικρόβια στο έντερο, που διασπούν τις ίνες και παράγουν μεταβολίτες που προάγουν την υγεία του. Είχαν επίσης μεγαλύτερη ποικιλία μικροβίων σε σχέση με ανθρώπους που δεν έτρωγαν αβοκάντο ως μέρος του γεύματος.

Η Sharon Thompson, δήλωσε ότι μικροβιακοί μεταβολίτες είναι ουσίες που παράγουν τα μικρόβια και επηρεάζουν την υγεία. Η κατανάλωση αβοκάντο μείωσε τα χολικά οξέα και αύξησε τα λιπαρά οξέα βραχέως αλύσου. Αυτές οι αλλαγές σχετίζονται με ωφέλιμο αποτέλεσμα στην υγεία.

Η έρευνα περιέλαβε  163 ενήλικες 25 έως 45 ετών που ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Έλαβαν ένα γεύμα την ημέρα ως αντικατάσταση είτε του πρωινού, είτε του μεσημεριανού είτε του δείπνου. Μια ομάδα κατανάλωνε αβοκάντο με κάθε γεύμα, ενώ η ομάδα ελέγχου κατανάλωνε παρόμοιο γεύμα χωρίς αβοκάντο. Οι συμμετέχοντες έδωσαν δείγματα αίματος, ούρων και κοπράνων στις 12 εβδομάδες που διήρκεσε η έρευνα και ανέφεραν πόσα γεύματα από αυτά που παραλάμβαναν κατανάλωναν. Κάθε 4 εβδομάδες κατέγραφαν όλα όσα κατανάλωναν.

Δεν συστάθηκε στους συμμετέχοντες να περιορίσουν ή να αλλάξουν αυτά που έτρωγαν. Ακολουθούσαν την κανονική τους διατροφή με εξαίρεση το ότι αντικαθιστούσαν ένα γεύμα την ημέρα με αυτό που έδιναν οι ερευνητές.

Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ενώ η ομάδα του αβοκάντο κατανάλωνε ελαφρώς περισσότερες θερμίδες από την ομάδα ελέγχου απέκρινε ελαφρώς περισσότερο λίπος στα κόπρανα.

Τα λιπαρά των αβοκάντο είναι μονοακόρεστα, τα οποία είναι φιλικά λιπαρά προς την καρδιά.

Το περιεχόμενο σε διαλυτές ίνες είναι επίσης πολύ σημαντικό, σημειώνουν οι ερευνητές.

H έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition.

Journal of Nutrition.