Η κατανάλωση ενός αυγού την ημέρα, αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου από οποιοδήποτε αίτιο κατά 14%, λόγω της υψηλής χοληστερίνης στον κρόκο του αυγού, αναφέρει νέα έρευνα.

Αντίθετα, αντί για ολόκληρο αυγό, η καθημερινή κατανάλωση του ασπραδιού μειώνει τον κίνδυνο κατά 6%, βρήκαν οι ερευνητές.

Έρευνα που διήρκεσε 16 χρόνια σε περισσότερο από μισό εκατομμύριο συμμετέχοντες και 129.328 θανάτους, ανακάλυψε 7% αύξηση  του κινδύνου θνησιμότητας σε οποιοδήποτε έτος, για κάθε μισό αυγό που καταναλωνόταν καθημερινά.

Ωστόσο, οι ερευνητές τόνισαν ότι πρόκειται για έρευνα παρατήρησης η οποία βρήκε συσχετισμό παρά άμεση σχέση.

Αυτό σήμαινε ότι θα μπορούσαν άλλοι παράγοντες να παίζουν ρόλο στον αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας (διατροφή, γονίδια ή τρόπος ζωής).

Ο Yigu Zhang, του Zhejiang University στην Κίνα, δήλωσε ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν την αντικατάσταση του αυγού με το ασπράδι ή άλλες εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης για τη διευκόλυνση της καρδιαγγειακής υγείας και της μακροζωίας. Η αυξημένη θνησιμότητα σε μεγάλο βαθμό επηρεαζόταν από την πρόσληψη χοληστερίνης.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο PLOS Medicine.

PLOS Medicine.