Ένα χρόνο μετά την πανδημία COVID-19, τα παιδιά σε όλο τον κόσμο έχουν χάσει κατά μέσο όρο 74 ημέρες εκπαίδευσης το καθένα, λόγω του κλεισίματος των σχολείων και της έλλειψης πρόσβασης σε απομακρυσμένη μέσω του διαδικτύου μάθηση, δήλωσε η μη Κυβερνητική Οργάνωση Save the Children. Οι 74 ημέρες αντιστοιχούν σε περισσότερο από το ένα τρίτο του τυπικού σχολικού έτους που παγκοσμίως είναι 190 ημέρες.


Συνολικά, περίπου 112 δισεκατομμύρια ημέρες εκπαίδευσης έχουν χαθεί εντελώς, με τα φτωχότερα παιδιά του κόσμου να επηρεάζονται δυσανάλογα.

Νέα ανάλυση από την οργάνωση δεδομένων για τα δικαιώματα των παιδιών σε 194 χώρες έδειξε ότι τα παιδιά στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική και τη Νότια Ασία, έχασαν σχεδόν τριπλάσια εκπαίδευση από τα παιδιά που κατοικούν στη Δυτική Ευρώπη.

Αναλυτικότερα:

  • Τόσο στη Λατινική Αμερική όσο και στην Καραϊβική και τη Νότια Ασία, τα παιδιά πέρασαν 110 ημέρες χωρίς καμία εκπαίδευση.
  • Τα παιδιά στη Μέση Ανατολή έχασαν 80 ημέρες εκπαίδευσης.
  • Τα παιδιά στην υποσαχάρια Αφρική έχασαν κατά μέσο όρο 69 ημέρες.
  • Τόσο στην Ανατολική Ασία και τον Ειρηνικό, όσο και στην Ανατολική Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, τα παιδιά έχασαν  45 ημέρες.
  • Στη Δυτική Ευρώπη, οι απώλειες περιορίστηκαν στις 38 ημέρες.

Η Inger Ashing, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Save the Children, δήλωσε:  «Σχεδόν ένα χρόνο μετά την επίσημη κήρυξη της πανδημίας, εκατοντάδες εκατομμύρια παιδιά παραμένουν εκτός σχολείου. Το 2021 πρέπει να είναι το έτος για να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά δεν θα συνεχίζουν να πληρώνουν το τίμημα από αυτήν την πανδημία. "

Στις 11 Μαρτίου του τρέχοντος έτους, ένα χρόνο περίπου από το ξέσπασμα της  πανδημίας, το 91 τοις εκατό των μαθητών παγκοσμίως βρίσκεται εκτός των σχολικών δομών.

Το κλείσιμο των σχολείων διεύρυνε το χάσμα ανάμεσα σε πλούσιες και φτωχές χώρες, αλλά και εντός των ίδιων των χωρών, ανάμεσα σε πλούσιες και ευάλωτες οικογένειες, αστικές και αγροτικές, παιδιά προσφύγων ή μη, παιδιά με κάποια αναπηρία ή χωρίς, επισημαίνει η μη κυβερνητική οργάνωση.  

Στις ΗΠΑ, όταν ξεκίνησε η πανδημία της COVID-19, περισσότεροι από 15 εκατομμύρια μαθητές από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο δεν διέθεταν επαρκή σύνδεση με το ίντερνετ ώστε να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως.  Μόνο δύο χώρες της ΕΕ έχουν χαμηλότερα επίπεδα πρόσβασης στο Διαδίκτυο από τις ΗΠΑ-η Βουλγαρία και η Ρουμανία.

Στη Νορβηγία, ενώ σχεδόν όλοι οι νέοι ηλικίας μεταξύ 9 και 18 ετών έχουν πρόσβαση σε smartphone, το  30% δεν είχε πρόσβαση σε υπολογιστή στο σπίτι. Στην Ολλανδία, ένα στα πέντε παιδιά δεν διαθέτει υπολογιστή ή tablet για εκπαίδευση στο σπίτι.

Η κ. Ashing είπε: « Με την κυκλοφορία εμβολίων, υπάρχει ελπίδα ότι μπορούμε να κερδίσουμε τη μάχη ενάντια στον ιό, εάν όλες οι χώρες έχουν πρόσβαση σε αυτά. Αλλά θα χάσουμε τον πόλεμο κατά της πανδημίας εάν δεν διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά θα επιστρέψουν στο σχολείο με ασφάλεια, θα έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, θα σιτίζονται και θα προστατεύονται. "

Εκτός από την απώλεια μάθησης, τα παιδιά εκτός σχολείου εκτίθενται σε υψηλότερο κίνδυνο για συνθήκες κακομεταχείρισης, όπως η παιδική εργασία, ο γάμος κλ.π. και είναι πιθανότερο να παγιδευτούν σε έναν κύκλο φτώχειας για τις επόμενες γενιές. Η παγκόσμια πανδημία εκτιμάται ότι θα ωθήσει  επιπλέον 2,5 εκατομμύρια ανήλικα κορίτσια  σε γάμο έως το 2025.

Το Save the Children, τόνισε ότι στην προσεχή συνέλευση των G7 οι παγκόσμιοι ηγέτες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη στήριξη των παιδιών να επιστρέψουν στο σχολείο όσο το δυνατόν ασφαλέστερα - ειδικά τα κορίτσια. Επίσης, οι κυβερνήσεις και οι δωρητές πρέπει να καλύψουν το κενό χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, με κονδύλια ύψους 5 δισ. δολαρίων για τα επόμενα πέντε χρόνια (2021-2025).  

 

 

Πηγές:
Savethechildren.net

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Συνάντηση ΕΟΠΥΥ με Ελληνικό Σύλλογο Θαλασσαιμίας
Πότε σταματούν να μεγαλώνουν τα πόδια
Δήλωση Γεωργιάδη κατά την είσοδό του στο Άτυπο Συμβούλιο υπουργών Υγείας