Η απομόνωση μπορεί να καταστήσει περισσότερο θανατηφόρο τον καρκίνο, σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια.

Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι το κοινωνικό περιβάλλον μπορεί να τροποποιήσει τη βιολογία της νόσου και να οδηγήσει σε σημαντικές διαφορές στο αποτέλεσμα.

Τα θηλυκά ποντίκια στρεσαρίστηκαν περισσότερο επειδή αποχωρίστηκαν τη μητέρα τους και ανέπτυξαν περισσότερους και μεγαλύτερους όγκους στο μαστικό αδένα σε σχέση με τα περισσότερο ευχαριστημένα ζώα. Η έρευνα του πανεπιστημίου του Σικάγο δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Cancer Prevention Research.'

Προηγούμενη έρευνα υπέδειξε ότι η στήριξη από το περιβάλλον μπορεί να βελτιώσει την εικόνα της υγείας ασθενών με καρκίνο στο μαστό, ενώ η απομόνωση έχει σχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από διάφορες χρόνιες νόσους.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν το πείραμα σε ποντίκια με γενετική προδιάθεση σε καρκίνο του μαστικού αδένα.

Ανακάλυψαν αλλαγές στη δραστηριότητα των γονιδίων που παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη του όγκου σε στρεσαρισμένα ζώα, υποδεικνύοντας ότι μπορεί ενδεχομένως να έχουν επηρεαστεί άμεσα από αυξημένα επίπεδα ορμονών του στρες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να εξακριβωθούν ακριβώς ποια είδη κυττάρων επηρεάζονται.

Ωστόσο, η ερευνήτρια Dr. Suzanne Conzen, δήλωσε ότι η έρευνα αυξάνει τις ελπίδες νέες μέθοδοι να μπλοκάρουν την ανάπτυξη του καρκίνου.

Η Καθηγήτρια Thea Tlsty, από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, δήλωσε ότι είναι από καιρό γνωστό ότι ψυχολογικοί παράγοντες μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσουν τη νόσο αλλά δεν γνωρίζουμε τον τρόπο.

Δήλωσε ότι η έρευνα ενισχύει αυξανόμενες ενδείξεις ότι χημικές ουσίες που κυκλοφορούν στο αίμα-όπως οι ορμόνες του στρες-μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσουν την ανάπτυξη καρκίνου ανοίγοντας και κλείνοντας γονίδια εντός κυττάρων με το ενδεχόμενο να μετατραπούν σε κακοήθη.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η κατάθλιψη μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην πρόοδο του καρκίνου.

Ο Oliver Childs, του Ιδρύματος για την Έρευνα στον Καρκίνο, της Βρετανίας υπογραμμίζει ότι τα πειράματα διεξήχθησαν σε ποντίκια και δεν αποδεικνύουν ότι το στρες που προκαλείται από την απομόνωση προκαλεί την επιδείνωση του καρκίνου στον άνθρωπο.

Δήλωσε πως έχει αναγνωριστεί πως το στρες παίζει ρόλο στη νόσο αλλά ότι κανείς δεν γνωρίζει πόσο, ενώ δεν υπάρχουν ικανοποιητικές ενδείξεις από ελεγχόμενες έρευνες ότι το στρες συμβάλλει στην πρόοδο του καρκίνου.

'Cancer Prevention Research.'